20 september 2011

Italiensk knytis och ugglekalender

På fredag kväll ska vi ha knytkalas med jobbet. Vi är 11 stycken tjejer som ska träffas, så för att få det hela att passa ihop så valde vi att ha tema italienskt. Jag tänkte baka focaccia och göra en god pannacotta. Nu tänkte jag be er kära läsare att hjälpa mig att hitta de bästa recepten eller tips på smaksättningar till både focaccia och pannacotta!

I dag känns det att det är tisdag, är såååå trött. Så nu har jag suttit i skenet från min ljusterapilampa och hoppas att det hjälper. Kanske blir det en promenad om det inte börjar regna igen.

För en stund sedan var jag och hämtade ut ett rekommenderat brev. Det var denna underbara ugglekalender som jag som uggletokig bara inte kunde motstå. Dessutom kan jag tala om att den är fin på bilderna men ännu finare i verkligheten.

Bilden är lånad från barntavlor.se

En sak som gör det hela ännu lite bättre är att man gör en god gärning varje gång man handlar, för 10 kronor för varje såld tavla går till Childhood foundation.

Ha en skön kväll!
kram Annika

4 kommentarer:

Jenny A sa...

Den godaste pannacottan är mjölkchokladpannacotta, sååå god. Lägg bara några hallon på toppen det räcker.

Linda sa...

Ljusterapilampa, så härligt det låter! Var köper man en sån? :)

Kramar

Therese sa...

Nämen oj oj vilken charmig ugglekalender - me like! Å ang smaksättning är väl aldrig soltorkade tomater, fetaost och oliver fel, samt massa flingsalt på toppen! KRAMIS

Bodypalace sa...

Vill du läsa en annorlunda blogg? kika då in till mig ;) En blogg som är emot kroppsideal, en blogg där ALLA är fina, vackra och unika =)

Föresten bra inspirationsblogg :)

Related Posts with Thumbnails