08 juni 2006

Är sommaren nu äntligen här?!

Idag har det varit helt underbart väder här och jag har definitivt fått sommarkänsla. På förmiddagen var det sista förskoleklassbesöket och det var toppen med en härlig skogsutflykt. Vi lekte lite lekar, fikade och pratade. Helt klart ett lyckat besök!

Tyvärr så var det ett av våra barn som slutade redan idag. Jag skolade in honom på småbarn när han var knappt 1,5 år och har alltså haft honom tills nu och nu är han 6 år. Kändes väldigt vemodigt när han fick sin portfolio av sin tid hos oss. Jag fällde ett par tårar när vi tittade i den och det kom många fler när hans mamma kom. Hon hade inga ord sa hon. Hon fällde många tårar och använde ord som enastående och underbara om mig och min kollega. Hon sa dessutom att hon nog aldrig mer kommer träffa sådan personal som oss, som enligt henne gör ett fantastiskt arbete med barnen och där hon som förälder känner sig som hemma och får vara som hon är. Efter allt strul och ledsamheter som varit på vår förskola en lång period så värmer hennes ord extra mycket.

Nu har det blivit någorlunda klart om hur vår verksamhet ska se ut till hösten. Fick klart det mesta i fredags. Jag och min kollega kommer att ha 8-9 barn som är 2-2,5 år gamla. Vilken omställning det kommer bli, men det går nog det oxå. Skönt att veta att jag i alla fall får fortsätta att arbeta med min kollega och fortsätta utveckla vårt lite annorlunda arbetssätt. Jag är jättelycklig för detta!!!

Har fått sålt lite av korten jag gjorde i helgen och bygger på budgeten till Boråsresan på lördag. Jag hoppas verkligen att alla är friska och krya så de kan följa med! Första gången jag träffar de flesta, men vi har lärt känna varandra riktigt väl på vår yahoolista creative paper. Så det kommer bli en hel del shoppat och så kommer det pratas massor! En extra tanke går till dem som inte har möjlighet att följa med i helgen, men det kommer fler tåg. Kom ihåg tjejer att jag gillar er skarpt!!!

Måste berätta att igår när jag kom hem efter en lång dag på jobbet låg en överraskning från min sambo på sängen. Det var Dan Browns senaste bok Gåtornas palats. Patrick har tänkt att den ska jag läsa på semestern, men jag får se om jag kan bärga mig tills dess.

Ha en riktigt skön dag och njut av sommaren så länge den varar!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails