07 september 2009

Färgstarkt

Som ni kanske har märkt är jag svag för färg och gärna riktigt klara och starka färger. Jag blir glad av färger och det behövs nu när hösten är i antågande och solljuset försvinner mer och mer.

Nu har jag gjort extra färgglada kort i en färgkombination jag inte tror är så vanlig, lila och orange, men jag tycker det blev riktigt häftigt! Ännu en gång har jag använt mina nyinköpte Gorjuss girls, de är så härliga att jobba med.


Igår eftermiddag/kväll var vi hos goa vännerna i Svarttorp och grillade. På förmiddagen tänkte jag "usch vilket grillväder", men det sprack upp och vi hade riktigt gott väder. Vi satt på uteplatsen och åt i solskenet och hade det så skönt. Sambon sa att det var sista grillningen för i år och det kändes riktigt vemodigt. Fast sista grillningen för i år lär det inte bli, här grillas det året runt. Sista grillningen brukar bli julskinkan, ja ni hörde rätt.



Hoppas att ni alla har en bra början på veckan. Jag längtar redan tills på lördag då jag och vännen Petra ska på Pysselmyrans pysselmara. Någon mer som ska dit?!

kram Annika

13 kommentarer:

Frusvea sa...

Men Annika, snälla!
Orange och lila!!! *skrattar*
Du gör så fina kort vännen, även om det är orange :D
*kram*

Emma sa...

Jätte fint med lila o orange!
Passade kalas ihop=)

Sara-SaGam sa...

Åh, vad många härligt prickiga kort du gjort. En väldig fart måste du haft. Hoppas ni får det riktigt bra hos Sofia Pysselmyra!

E sa...

TOKSNYGGT ihop!! Vad kul med pysselmara, synd att jag är upptagen på lördag annars hade jag varit sugen.

Malin sa...

Hääärliga kort!!
Jag har varit dålig på att använda färgstarka papper när jag har gjort mina kort, men jag tycker att det har lossnat lite på sistone ;P

Kram!

Petra/Paradise sa...

Vilka häftiga kort med überläckra färger!
What?! *rensar öronen* sa du grilla julskinkan?!! *haha*
Jah, ni är då för tokiga!! ;) Men kan tänka mej att det blir gott! =)

STORA KRAMAR Petra

Cathrin sa...

HÄRLIGA kort, tuffa färgkombinationer.Och visst kan färg göra en glad även om jag just nu är inne i en vit period(ha, ha hur lät det), Ta det inte så ordagrannt.Snyft.....sånt kul vill jag oxå åka på, men det får bli en annan gång, ha så kul. Kram Cathrin

Therese sa...

Ja du har rätt, jag får mesta inspiratioen från andra bloggar och det är ju ett sant beröm till alla dem jag följer! :-) Ett kort som jag redan nu skulle vilja flagga för i ett eventuellt byte är ett kort till mitt blivande brorsbarn som ska födas i november. Vore sååå kul att ge de nyblivna föräldrarna ett unikt gratulationskort som du gjort :-) Önskar dig en toppenfin kväll, kram!

Therese sa...

Hallå! Har surfat runt och gillar dina kort mer och mer, kanske kan du bjuda på några av dina finaste julkort, krya på dig kort, välkommen till världen och grattis kort i ett inlägg?! Vore kul att se vad du gjort över tid, fasnade för några vackra från dec i fjol bla :-) Sköt om dig! Kram

Chruss sa...

Dina kort är underbara Annika! Färgglada och underbara!
Grilla skinkan? Hmm, ja, varför inte. Nu har vi gjort om uteplatsen så nu kan maken inte skylla på det mer....:-D
Men, man kan grilla länge på hösten! Det är sååå gott!

Pijo sa...

Oj oj oj...vad kort du gör. Håller med om kommentaren med orange och lila. Inte de första färgerna jag skulle kombinera men du har lyckats jättebra. Gillar alla dina kort.
Kram

Lotta sa...

Hahaha - ett citatkort att ha på skrivbordet. Det var ju riktigt skoj. Kanske ska jag göra ett åt henne också :-D

Luiza sa...

Vilka söta och originella kort du tillverkar.

Härligt med lite inspiration.

Ha en trevlig helg.
Luiza

Related Posts with Thumbnails