30 januari 2010

Lördag

Idag har jag en riktigt skön lördag. I morse smög jag upp när sambon fortfarande sov och gick ner i gillestugan, där jag färdigställde TACK korten. Det känns skönt att de är färdiga. När sambon väl vaknat och varit en sväng och handlat så blev det lyxfrukost med te, nypressad apelsinjuice och färska frallor framför nyhetsmorgon.

Tillbringade en stund framför datorn, där jag lyssnade på lite härlig musik och surfade runt i olika bloggar. Telefonen ringde och det var lillebror som ville bjuda på middag. Så efter ett tag blev det en varm dusch och så bar det av till Tenhult. Pappa var även där och det är så mysigt att träffas. Efter att mamma gick bort betyder (om möjligt) de träffarna ännu mer på något konstigt vis.

Vi fick god lasagne och sallad och senare blev det härligt god, kladdig chokladkaka med grädde. Busade en del med de båda monstren. Det stora monstret och jag lekte dessutom med Pippihuset, alla figurerna och Hoppetossa (båten) jättelänge.  Hon gillar att ta kort och vi brukar hjälpas åt lite, visar ett par av korten hon tog (hon hoppades att jag skulle visa just dessa i min blogg).


Nu har jag lekt lite med några av mina nya digitala stämplar och jag hoppas att jag har några nya fina kort att visa upp imorgon. Ikväll blir det enchiladas och så får vi se om det finns någonting att se på TV eller om vi tittar på en film.

Vad har då för övrigt hänt sedan jag sist skrev några rader i bloggen?
  • Jag har jobbat en hel massa känns det som, det går mycket energi på jobbet för att hjälpa de 4 nya kollegorna in i arbetet. Att sedan vara snäppet för ambitiös och lite otålig att komma igång gör inte saken bättre...
  • I torsdags kväll var jag på Hasse på sjökanten och åt med goaste tjejligan och vi passade på att fira Petra som fyller år imorgon. Vi bestämde oss för att starta en liten tjejligan klubb. Tanken är att vi skall turas om att anordna en heldag/kväll med hemligt innehåll och därmed se till att vi verkligen träffas och har det kul tillsammans. Gillar er och mår så bra av att umgås med er!!!
  • Igår kväll var jag och P hemma hos en arbetskamrat och slötittade på TV, drack lite vin och hade det riktigt trevligt. Var inte hemma förrän sent och det var en skön omväxling mot att somna tidigt i soffan.
Ha en skön lördagkväll!!!
kram Annika

3 kommentarer:

annmari sa...

Låter som om du haft en trevlig helg än så länge i alla fall :-)

kram

Lillsnörpa sa...

Vilken härlig Lördag du haft!

Tackkorten är ännu en del i sorgearbetet...Tänker på dig!
/Lillsnörpa

Therese sa...

Så härligt det låter med er mysfrukost, och så middag med familjen. Det är verkligen trevligt, så jag förstår att du uppskattar det så. Och vilket härligt pippi hus, när luran blir större måste jag nog införskaffa ett till henne :-)
I övrigt verkar du ha fullt upp, middagar, umgänge, massor av jobb och så dina fina kort - blir smått impad att du hinner allt. Här händer noll och inget för tillfället käns det som. Bara väntar å väntar ;-)
En stor kram till dig för att du alltid är så go - och JA, mobilen är assnygg ;-)

Related Posts with Thumbnails