10 april 2010

Var är solen?!

Igår hade jag enorma vårkänslor, solen sken och även om det inte var så varmt var det uteväder. Slutade vid 16 igår och då blev det en tur till lillebror & Co, där kollade vi in hans mediacenter och jag blev faktiskt lite avundsjuk. Mys med monstren och fika med te och glass.

Sedan åkte vi vidare till kompisarna i Svarttorp för att lämna Måns påskpresent och vi fick även med oss födelsedagspresenten Freja köpt till honom. Jag sjöng ja må han leva som jag lovat henne! Måns blev jätteglad för sina paket. Vi var ute en stund och sedan blev det mackor och te. På vägen dit skulle vi åka genom Öggestorp och precis när vi svängde in på den vägen så var det totalstopp, vet inte vad som hänt, men det stod brandbilar på vägen. Sambon ville åka, en för mig, lång omväg och jag insisterade på att det gick att åka över Forserum. Han trodde mig inte, tänkte säkert att vi skulle få vända om i alla fall, men gjorde ändå som jag sa. Det gick alla tiders bra och jag tycker jag förtjänar lite credit för det, annars får jag bara massa tykna kommentarer om mitt lokalsinne (som kanske inte alltid är det bästa).

Idag hade jag förhoppningar om sol, en god bok, en kopp te och härlig vårnjutning! Så blev inte fallet, det blev en god bok och en kopp te inomhus istället. När boken tog slut så shoppade jag några nya härliga digistämplar. Jag har lyssnat på storebrors spotifylista för den här veckan, temat är svenskt. Många bra låtar, så den kan jag varmt rekommendera!

Blir en tur ut i eftermiddag även om solen lyser med sin frånvaro. Har vant mig vid mycket frisk luft på jobbet den senaste veckan! Så det blir en promenad och kanske lite fix i trädgården.

Nu blir det lunch!
kram Annika

4 kommentarer:

annmari sa...

Här har solen varit en sväng. Och idag åkte sandalerna på. härligt

kram am

Therese sa...

Hej vännen!
Här är solen ;-)
Vår riktigt första vårdag med picknik ute och plask i vattenpölar för Luran - en sann njutning efter en lång vinter!
Och visst ska Luran få väggordet, eller så trycker jag det på en möbel i hennes rum...
Ha det fint, många kramar!!!

Emelie sa...

Åh, vad härligt det låter! Visst är det underbart att våren gjort entré.
Hoppas du får en mysig helg!
Kram Emelie

Theresia sa...

Imorgon ska den stora solen lysa utan molnen.... Jag längtar, har tvätt i maskinen som jag ska hänga ut på morgonen - första gången i år!
Svik oss inte nu solen....

Kram Theresia

Related Posts with Thumbnails