25 juli 2010

Ett grattiskort

Eftersom regnet öser ner utanför mitt fönster så passar jag på att med gott samvete tillbringa en stund i pysselrummet medan sambon lagar mat och bakar bröd. Här hemma är det P som står för all matlagning, fast är det dags för desserter, kakor och andra söta varianter så är det jag som får rycka in. I dag när det känns nästan lite höstlikt så blir det chili con carne, mums!

Jag fortsätter med mina skisstolkningar och den här gången hittade jag en hos Club Anya & Friends.


Så här ser skissen ut. Jag har ändrat formatet och bytt ut den ovala formen mot en mer rektangulär, men jag tror fortfarande att man kan se att jag utgått från just den här skissen.


Hoppas att du har bättre väder än jag. Har du lite sol till övers kan du gärna skicka hit den, hojta om du vill ha lite regn i utbyte.
kram Annika

9 kommentarer:

Pernilla/Trollwing sa...

Hej i regnvädret! Men hallå vad fina grejer du har hunnit göra i "pysselvädret"!! Jag bara älskar det lilla babyn - så snyggt färglagd också! Vilka läckra stämplar du hittat, laddar du ner digistamps mycket?
Jag gillar verkligen det här kortet till Anya &friends, underbart med de olika blå papprena till den svarta bakgrunden! Tolkningen är perfekt tycker jag och man ser skissen tydligt även om du inte har ett ovalt motiv.
Massa kramar!

Maritha sa...

Så fina kort du gör, jag gillar också att gå efter en skiss. Ska ner och pyssla lite nu, har precis kommit hem från Tesa och hon ger så mycket insperation. Tycker det är så roligt när du tittar in i min blogg.
Här regnar det också men jag tycker det är skönt nu för det behövs verkligen.
Kram

Therese sa...

Även här regnar det... Sa just till min man att vi skulle gjort en god gryta, är ju som höst ute *ler* Men får hoppas sommaren hitta tllbaka :-) Kram kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, idag har verkligen varit pysselväder :)

Jag har uppdaterat mitt inlägg nu om du vill ha receptet på vinbärsmarmeladen...

Ha det gott, kram Marie

Home No.1 sa...

Hej svejs! Nej har tyvärr bara regn hos mig...Titta in till mig där pågår en tävling. Kram Annica.

Unknown sa...

Underbart sött kort =D
Jag är så lycklig över att det har regnat och varit kyligt idag =) Är inte så förtjust i solen alls...och den har det varit en massa av hittills tycker jag ;P

Kram!
Malin

Gittans Pysselsida sa...

Gillar verkligen ditt sätt att göra kort..var hittar du alla fina skisser...hur ofta kommer det nya??
Det verkar bli regn idag också men det får gå jag har tvättstuga idag.
Kram// Inga

TesaB sa...

Underbart kort. Jag tokgillar din rena fina stil och alltid med så himla fina papper!!!

Frusvea sa...

ÅH vad fint !
Skickar lite sol till dig Annika :)
*soliga kramar*

Related Posts with Thumbnails