14 september 2010

Valet

Det är inte ofta som jag visar youtube klipp här i min blogg. Inte heller särskilt vanligt att jag diskuterar politik här, fast jag tycker det är viktigt med politik och jag diskuterar gärna öga mot öga.

På söndag är nog det viktigaste valet som jag har varit med om. Jag hoppas att fler går och röstar och inte bara tänker på sig själva och sin egen plånbok. Jag vill ha mer solidaritet! Att värna om varandra, att hjälpas åt och ha en bra välfärd för alla är något som står högt i kurs hos mig.

Jag hoppas att ni tar er tid att lyssna på Stellan Skarsgårds tal.

2 kommentarer:

Barasara sa...

Jag är team Ohly. Men i det stora hela blir det ju team Sahlin.
Om du inte läst vad Jonas Gardell skrivit om henne tycker jag du ska läsa: http://www.jonasgardell.se/doc/diary.jsp?id=1096

Petra/Paradise sa...

åååh!! Jag vill också resa bort!!
(syftar på dina trippar du gjort den senaste tiden!)
Den där maten på James Oliver´s restaurang står högt på min önskelista nu kan jag ju säga..lite extra mycket just nu då jag är MEGAhungrig!!!!!!

Nä, nu är det tusan nattisdags..är supertrött..*gäsp*

KRAM på dej gumman!!

Related Posts with Thumbnails