15 oktober 2010

Fredag - början på helgen

Jag gillar fredagar! På jobbet är det fredagsstämning och när man jobbar eftermiddag är det alltid lite lugnare än de andra dagarna och när man kommer hem vet man att det är två lediga dagar att se fram emot. Nu fixar sambon god mat och sedan ska jag se på Idol. En perfekt sysselsättning så här på fredagkvällen.

I morgon ska jag ha en slapp dag, kanske pyssla eller läsa en bra bok. Kvällen ska jag tillbringa med mina goa kollegor som kommer hit. Det är kul att träffas utanför jobbet emellanåt och få tid att verkligen prata med varandra. Vi ska göra stentroll som är tänkt som inspiration när barnen ska göra sina nästa vecka, sedan ska vi äta god mat (som goaste sambon lagar), umgås och ha det riktigt kul!

På söndag är det ett helt år sedan mamma dog i cancer. Vi pratade om sorg häromdagen jag och storebror. Jag insåg att jag sörjer de dagar vi aldrig fick tillsammans med mamma. Mamma var väldigt sjuk och led den sista tiden, hon hade riktigt ont och det var skönt för henne att få somna in.

Jag har länge funderat och bävat lite över den här dagen, det känns som att allt kommer upp till ytan igen. Efter att ha pratat med mina bröder och pappa så bestämde vi oss för att tillbringa dagen tillsammans och det känns skönt. På förmiddagen ska vi hem till pappa och fika och gå en sväng till kyrkogården och lämna blommor och tända ljus. Vi avslutar med att gå ut och äta tillsammans hela familjen.

Förhoppningsvis blir det en skön helg!
kram Annika
Related Posts with Thumbnails