25 november 2010

Mys

I kväll myser jag med mina två favoritmonster då båda föräldrarna är på jobbet. Just nu är det barnprogram och jag tog en snabb tur till datorn. Det är riktigt härligt att få tillbringa kvälen med dem!

I dag har det slutat att snöa här, men det är riktigt kaos kan jag säga. I morse snurrade bilen ett varv, men vi klarade oss utan några skador på varken bilen eller oss själva. Dessutom så körde sambon fast i snön på den oplogade vägen vid mitt jobb, men han tog sig loss även där utan skador.

Nu hoppas jag att de får undan snön på vägarna, gångvägarna och vid busshållplatserna så att man kommer fram utan problem. Vi har inte ens kunnat vara ute med barnen på jobbet idag då det är för mycket snö och eftersom det blåser så har snön lagt sig i höga drivor.

Tänk imorgon är det redan fredag. Fredagen innan första advent brukar innebära att vi adventspyntar i fönstren, men det är bara några småsaker kvar för det mesta är redan gjort. När sätter ni fram era stjärnor och ljusstakar i fönstren?

Hoppas att ni alla har en skön kväll!
kram Annika

3 kommentarer:

annmari sa...

Oj har ni så mycket snö.
Jag sätter fram mina elljusstakar på söndag, möjligen lördagkväll. Har köpt en ny Cultljusstake i år för de fyra ljusen:-)

Petra/Paradise sa...

ojoJ! Låter som ni har mängder med snö i Jkpg!
Det verkar vara många som tappar kontrollen över sina bilar..läskigt som tusan!
Många olyckor har nog inträffat redan här i landet.

Jag satte upp ljusstakarna och stjärnorna ikväll.
Men brukar sätta upp allt på fredagen.
I år tjuvstartade jag lite..men det var bara för att jag skulle få "slippa" imorgon. ;)

Trevlig helg gumman!

KRAM Petra

Jennie/Deleelsia sa...

Åh ni får ta det försiktigt där i snöyran.

Jag är ju mitt i packningen så inget juligt här. Men kommer tvinga upp sambon på vinden för att hämta ner och sätta upp vår stora julstjärna här imorrn. Den får vara uppe tills vi flyttar.

Kram J.

Related Posts with Thumbnails