22 januari 2011

Härligt med helg

Det känns riktigt skönt med en lugn helg efter veckans magsjuka. Sambon har som tur är klarat sig utan att bli smittad och det är så skönt. Jag är fortfarande inte riktigt pigg, fortfarande lite matt, så det är skönt att det är ett par dagar kvar innan allvaret drar igång. På måndag har jag läsdag och först på tisdag är det dags för heldag i skolan och sedan väntar arbete som vanligt ons-fre.

Jag har kommit igång och läsa kurslitteraturen, har börjat med en bok som heter "Perspektiv på barndom och barns lärande - en kunskapsöversikt om lärande i förskolan och grundskolans tidiga år". Precis som det låter är det en lite halvtung bok med en hel del krångligt fackspråk. Jag känner mig ringrostig och jag hoppas att få upp läsfarten igen.

Annars har helgen bjudit på en del skidor & skidskytte på TV, lite pyssel, en promenad i solskenet och en allmänt skön och avkopplande helg.

Jag har passerat 35.000 besökare i bloggen. Jag tänkte att vi ska fira det lite smått med en utlottning. Vet inte riktigt hur än så jag återkommer med det framöver så håll ögonen öppna!

Hoppas att ni alla har en riktigt skön helg!
kram Annika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!!

Håller också på med den boken, solfjäderläser den lite... Men känner precis som du, kul att va igång, men just de ja, vilket fackspråk....

SEs på tisdag!

KRAM

Related Posts with Thumbnails