22 maj 2011

Helgen snart förbi

Även den här helgen har gått förbi i ett rasande tempo! Fredagen tillbringade först på quiz och det gick faktiskt riktigt bra, nu är vi klara för den stora finalen på fredag. Det ska bli riktigt roligt. Efteråt så blev det en slapp kväll i TV soffan när sambon åkte och jobbade.

Lördagen sov sambon länge och vi åt en sen frukost innan han åkte till jobbet och lärde sig det nya datasystemet. På eftermiddagen kom en kär vän hit och vi har träffats alldeles för lite det senaste, men snart blir det ändring på det. Det blev iste, nybakade muffins en massa prat och framåt kvällen fixade sambon en god kycklingsallad. Tiden flög iväg och kvällen avslutades nere i hobbyrummet där jag rensade ut en hög med papper som passar bättre för scrapbooking än mitt kortmakeri.

I dag har vi tvättat och så har jag haft en slö dag i solen, har läst ut Jonas Jonassons bok "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". En mycket underhållande bok!


Nu ska jag börja läsa Viveca Stens "I grunden utan skuld". Det är så skönt att kunna välja vad jag vill läsa igen. Har du några bra boktips?

Nu ska jag gå och hjälpa sambon att bädda rent i sängarna. Sängkläderna doftar så gott när de hängt ute på tork.

Ha en skön söndagkväll!
kram Annika

5 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

LÅter som en härlig helg!
Hos mej har det varit rätt dött faktiskt...bläää...tråkigt!

kramis!

Poohtra sa...

Heeeeeeeeeej!
Här har det fixats i trädgården och fixats inne.....städa, städa varje fredaeg och så varje JUL, det tycker jag e´ kul.♫ ♪ ♫
Härligt det låter med rensning, vänbesök, go mat och härliga lakan!
Sköt om dig vännen.
Kram Poohtra

Therese sa...

Vilken mysig helg!!! Du får gärna tipsa om hur du gör ditt iste, mitt blir så bittert :-/ Och vill inte ha det supersött... Å hur går det med julkorten, börjar vara sugen på lite julinspiration här nu ;-) Kram <3

Anonym sa...

Hej!
TACK!
Har själv precis läst ut "I grunden ingen skuld" och enligt mig tycker jag att du har en spännande läsning framför dig.

Kram

Jaana sa...

Grattis till quiz-vinsten ! Håller tummarna för er i finalen med ! Bra och rolig bok: "Kollektivt självmord" av Arto Paasilinna ! Kram på dej !

Related Posts with Thumbnails