30 juli 2011

Dags för vardagen

Så var då semestern slut för den här gången, 5 helt ljuvliga veckor som gick alldeles för fort. Tänk att jag varit ledig ända sedan midsommar! Vi har hunnit med en hel del när jag tänker efter. Vi har målat huset, byggt vedskjul, umgåtts med familj och vänner, grillat, njutit av sköna utekvällar på uteplatsen, bott på hotell, varit på dagsutflykter, fotograferat, shoppat och så har jag läst bra böcker och pysslat. Det har varit blandat väder, både otroligt varmt och blött, kallt och regnigt.

Jag passade på att köpa några nya stämplar nu när Skogstokiga har 50 % på alla gummistämplar. Tror att det erbjudandet gällde till och med idag om ni är shoppingsugna. Bland annat köpte jag den här fina segelbåten!


På måndag är det så åter dags för vardagen. Jag har ingen ångest som många brukar ha, men det beror kanske på att jag har ett jobb jag tycker är roligt. Kan inte säga annat än att det känns lite konstigt att börja jobba när jag vet att Ann-Sofie som var med och anställde mig har slutat. Kommer att sakna henne, men det är tur att vi är goda vänner så att jag träffar henne ändå. Jag hoppas att vi får en ny och duktig kollega! Dessutom önskar jag mig en riktigt solig och fin höst så att vi kan vara ute mycket med barnen och slipper använda regnkläderna så ofta.

Nu ska jag dricka en kopp te och antingen pyssla eller läsa en stund. Sambon ligger och sover då han arbetade som ordningsvakt igår. Så här hemma är det lugnt och tyst, jag hör fåglarna utanför då jag har fönstret öppet. Det känns som en bra start på den här dagen!
kram Annika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Gillade segelbåten :)
Skulle gärna vilja låna den när jag kommer till Es första båttur i hans fotobok... Har ju något år kvar dock innan jag är där... Kanske får vi ta en träff och inspirera varandra i höst.
Kram J

Related Posts with Thumbnails