31 juli 2011

Njuta och ett stafflikort med twist

Jag ska ägna den här sista lediga dagen åt att njuta! Allt för ofta talas det om att ångesten sätter in så här sista dagen innan det är dags att börja jobba igen. Det har jag tänkt att försöka undvika genom att njuta.

Jag började dagen med att lägga mig i badet med en bra bok medan sambon fortfarande sov. Sedan blev det frukost med nybakta frallor (från affären) på uteplatsen och nu tänkte jag gå ut och sätta mig och läsa i min baden-baden i solskenet. Har även tänkt att spendera en stund i hobbyrummet och så vet jag att det blir sambons fantastiskt goda lasagne idag. Känns som att det är bäddat för en skön dag! Jag lovar att tala om i fall det fungerar...

Innan jag går ut och njuter av solen ska jag visa något jag länge tänkt att göra, men som aldrig tycks bli av. Ett stafflikort! När jag höll på att organisera i hobbyrummet insåg jag att det skulle vara kul att kombinera det med förvaring av post-it lappar. Har sett det här i diverse bloggar runt om i cybervärlden. Det är bäst att skapa medan tanken fortfarande är färsk i minnet så jag använde mig av saker som låg kvar på skrivbordet efter att jag gjort de andra korten och så här blev det.

Kortet går att vika ihop så att det blir relativt platt. Jag fick inte till något bra foto på det, men ni ser på ett ungefär hur det blir.

Och här är det uppställt. Jag gjorde en liten låda som post-it lapparna ligger i så att jag inte behöver klistra fast dem. Bara att fylla på med nya när de andra är slut.


Lådan gjorde jag genom att mäta storleken på post-it lapparna och lägga till 2 cm på höjden och bredden. Bigade sedan med min fiskars på 1 cm på vardera sida. Klippte ett litet jack vid bigningarna på kortsidorna och tog lite klister och fästa ihop. Under tiden som det torkar satte jag dit klädnypor.

Hoppas att ni alla har en härlig dag och liksom jag njuter!
kram Annika

5 kommentarer:

Linda/Pieces by Pieces sa...

Vad fint det blev och kul att ha fiffiga förvaringar till allt man behöver!

Kram Linda

Catta/eldhexan sa...

Vilken kul och söt förvaring till Post-it-lapparna!
Vad mycket fint du gjort sedan jag var här sist! (blir lite glesare mellan bloggrundorna nu när jag jobbar, tyvärr...) Och vad kul att se bilder på ditt fina pysselrum! Superfint! Snygga förvaringslösningar och ordning och reda! Önskar det var lite mer så i min hörna! :)

Stor Kram!

Nina sa...

Tack för titten inne hos mig, jag blev såå glad. Har kikat runt hos dig och jag gillar det jag ser, kommer snart tillbaks igen. Kram Nina

Tesa/Therese sa...

Ja, passa på att njut nu sista dagen av semestern. Det är min sista dag idag också, men eftersom jag dragit på mig en rejäl förkylning så blir det inget jobb för mig imorgon. Kanonfint kort du gjort. Gillar det där stjärnpappret.

Anonym sa...

Oj så söt! Jag hoppas att din sista semsterdag blev riktigt härlig. Det låter i alla fall som en bra plan. Och om man har ett jobb som man tycker om behöver man väl inte ha ångest för att gå dit? Kram

Related Posts with Thumbnails