14 juli 2011

Vi tog med regnet hem

Ja det tycks inte vara bättre än att vi tog med oss regnet hem från Skåne. När vi vaknade i morse så stod regnet som spön i backen. Efter att ha kollat in väderprognosen insåg vi att det var bättre att styra kosan direkt till Jönköping istället för den omväg över Halmstad vi från början tänkt.

Nu är vi alltså hemma igen. Borta bra, men hemma bäst stämmer väldigt väl på mig och sambon. Vi tycker det är ljuvligt att komma iväg, få se och uppleva något annat, men är nöjda när vi får komma hem igen. Lite perspektiv på tillvaron gör att vi uppskattar det vi har tror jag.

Funderar på om jag ska ta tag i uppackningen eller om jag ska sätta mig och läsa en stund i en bok. Läser just nu "det fördolda" av Hjort och Rosenfeldt. När jag började läsa den tyckte jag att den kändes bekant och jag visste hela tiden vad som skulle hända och det visar sig att boken bygger på en TV-serie. Lite annorlunda väg att gå. Jag kan ändå inte lägga undan boken för jag kommer inte ihåg hur det slutar!

Jag har inga nytagna foton att visa så jag tänkte visa upp fler bilder på de urläckra cocktailklänningarna av konstnären Agneta Spångberg. Klänningarna är gjorda i lergods och är i naturlig storlek. Har ni möjlighet tycker jag att ni ska ta en tur till Sofiero slottsträdgård och Orangeriet där utställningen äger rum. Här kan ni dessutom läsa lite en intervju med Agneta Spångberg.

 
 

Tyvärr hann jag inte ta kort på alla fina klänningar då det kom en hel grupp med människor som också ville njuta av dessa fantastiska klänningar. Då var det svårt att ta bra bilder!

Ha en skön kväll, det hoppas jag att jag får! Berättar mer i morgon.
kram Annika

4 kommentarer:

Barasara sa...

Det var som en liten present att surfa in på din blogg och se hur många nya inlägg som kommit in. Jättekul med så mycket bilder. Ser ut som du har en riktigt skön semester! :)

Petra/Paradise sa...

Visst var det riktigt TRÅKVÄDER ute igår!! BLÄÄÄ!!
Regnet stod som spön i backen mest hela dagen.. :(
T.o.m våra festglada Norrmän till grannar höll sig lugna ;)
Jah, alltså..vi bor grannar med ett vandrarhem och just nu pågår Semesterracet för fullt (Folkrace, största tävlingen i Sverige)

Vilka härligt klänningar! Måste varit riktigt häftigt att få se dem i verkligheten!!

Trevlig helg gumman!

KRAM Petra

Therese sa...

Tack rara du för att du förgyller en grå dag med dessa ljuvliga klänningar, verkligen fina foton - jag njuter! Å så rart av er att finnas för er väninna, att överraska som ni gjorde är verklig vänskap!!! Många kramar till dig <3

Sanna F sa...

Vilka otroligt fina klänningar!!!

Hoppas du får lite sol på dig nu resten av sommaren...

Related Posts with Thumbnails