01 oktober 2011

En födelsedagsryggsäck

I dag är det min lillebrors födelsedag och eftersom jag ska iväg på Vätterscrappen så firades han igår kväll. Han har börjat spela gitarr och önskade sig därför bidrag till en gitarr.

Jag funderade ett tag på vad jag skulle hitta på för kul eftersom jag egentligen inte alls gillar att ge bort pengar. Jag kom på att det borde gå att göra en ryggsäck av en papperspåse och visst gick det. Papperspåsen fylldes med massor av hoprullade 100-lappar.

Det var lite klurigt att få på papperen, men om man väntar med botten till sist så blir det lättast. Jag har använt papperet Swing it från PaperMaze nordic. Sedan färgade jag in en kartongbit med distressfärgen fired brick. På den stämplade jag med PaperMaze stämplarna gitarr och hårdrocks grattis. Till sist sprayade jag med lite glimmer mist så kortet glittrar.

Här ser ni en bild på dem tillsammans. Kortet är gjort så att det passar i ryggsäcken.


 

Nu ska jag ställa mig i duschen, äta lite frukost och packa det sista inför dagens pysselmaraton! Har du lite extra inspiration över så kan du skicka den till mig.
kram Annika

4 kommentarer:

annmari sa...

Vad kul med scrappträff. Jag missar MiMas stor träff i nov för då är jag i Norrköping. Får försöka komma igång här hemma istället.

läcker ryggsäck blev det
kram am

Pernilla ~Pillan~ sa...

Vilken roligt idé! Passar ju perfekt till en kille! Kram

Muffin sa...

Så himla snggt, både ryggsäcken och kortet - perfekt present! Och så fick du dit dina favoritfärger också...:) Verkligen kanon!

Foambokstäverna du frågade efter har jag köpt på några olika ställen, det finns några på Scraplyckan tror jag och så köpte jag några på Kortmakarens träff för några veckor sedan men jag vet inte om hon har dem i butiken (maila och fråga annars). Kan ha köpt på något mer ställe tidigare men minns tyvärr inte...

Tusen tack för alla dina goa kommentarer inne hos mig, jag blir lika glad varje gång!

Kram!

.::CaRiN::. sa...

Heeej! Vilen bra och rolig idé med en ryggsäck! Den blev ju supersnygg! :D Stilrent och tufft kort också! Han måste ha blivit superglad!:D Hoppas pysselträffen var rolig och givande! KrAM!

Related Posts with Thumbnails