14 juli 2006

En tur till Gränna

Idag när vi vaknat och ätit frukost sa sambon att vi skulle på utflykt. Han ringde våra kära vänner Anna och Stefan och vi skulle till Gränna. De hade inte mycket val utan fick glatt göra sig i ordning och så kom vi och hämtade dem.

Vi åkte lite fel så det blev en lite längre väg ut på landet, men ack så vackert det är. Väl i Gränna så åkte vi ner till hamnen, köpte var sin glass och gick och strosade en bra stund. Det är otroligt vad vackert det är nere i Gränna hamn, känns nästan som att man är utomlands.

Killarna fick för sig att vi skulle spela minigolf, jag är inte så förtjust i detta vanligtvis, men idag så ställde jag upp. Var faktiskt riktigt trevligt. Vann gjorde Patrick, Anna kom tvåa, jag trea och Stefan kom sist.

När vi hade spelat färdigt gick vi till en jättetrevlig liten grekisk grillrestaurang som heter Tsatsiki. De har urgod mat, jag åt grillad kycklinfilé med klyftpotatis, salsa och naturligtvis tsatsiki!

När vi åkte hem så stannade vi till hemma hos Anna och Stefan och drack kaffe och åt deras egenodlade jordgubbar. Innan vi åkte hem så plockade vi lite grönsaker i deras trädgårdsland och i ena växthuset. Vi fick med oss massor med sallad och gurka. Imorgon kommer de hit och grillar så då får vi hemleverans av lök, lite kryddor och potatis.

Precis innan vi kom hem så lyckades jag dessutom se 017 och 018 så nu är det fart på det igen!

kram på er alla hoppas att ni har en lika skön sommar som jag
Annika

3 kommentarer:

Stamparina sa...

Vilken härlig dag ni hade på självaste "sessans födelsedag", (fast jag tittade inte på nåt firande). Gränna är så vackert, men vi kom inte iväg dit den här semestern, hm.
Grattis till dina nya nummer! HEJA!
Kram

Lotta sa...

Det låter som en härlig utflykt. Glass är ju aldrig fel :-)och inte grekisk mat heller.

Hoppas att resten av din sommar blir lika skön!

Kram

Anonym sa...

Halloj vännen!
Träffade Lina på stranden idag och hon berättade om din blogg. Nyfiken som jag är gick jag in och kollade hur den såg ut. Väldigt nice vill jag säga.
Ska snart åka till kusten med Joachim och hälsa på mor och far.
Ha det så bra.
Många kramar Jessica

Related Posts with Thumbnails