20 augusti 2008

Köksrenoveringen fortskrider

Nu är det ett tag sedan ni senast fick se hur arbetet med köksrenoveringen fortskrider. Det har varit en lång period med förarbete som inte är så roligt att visa. Det har sågats upp väggar för att dra om/ny el, det har gipsats, spacklats, satts tak med mera.

Idag händer det äntligen grejer så att man ser att det går framåt. På morgonen var golvläggaren här och la in det nya fina golvet, vi har valt en svart och vit rutig plastmatta och det blev så snyggt som jag hoppats. På eftermiddagen fick Patrick hjälp av sin kusin med att tapetsera, OJ vad duktig han var, trist bara att det fattades en ynka våd för att det skulle bli klart.

Imorgon kommer min pappa och hjälper till med att sätta upp de sista bitarna tak i köket. Sedan så har vi i stort sett gjort vad vi ska och på måndag kommer köket och då har vi en snickare som kommer och monterar.

Längtar såååå tills det är färdigt och vi slipper bo i byggdamm och kaos!

Här kommer ett par bilder för att visa golvet och väggarna. Det var svårt att ta ett kort som visar hur tapeten ser ut, så jag tog en närbild så att ni kan se de snygga ränderna.

kram Annika

11 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, det ser urläckert ut!

Anonym sa...

Hej! Här går det ju undan ändå, det kommer att bli JÄTTELÄCKERT!

Kramis
/Carina

Cathrin sa...

Men så spännande........ja inte med byggdamm, men med nytt kök. Hoppas ni snart blir klara. När ska jag komma och inviga??? HI,hi. Kram Cathrin

http://lottafruh.blogg.se sa...

Det kommer att bli helsnyggt, garanterat! Snart är byggdamm och stök ett minne blott när du donar i ditt nya kök!
Ha det gott!
Kram,
Lotta/ FruH

Angelika sa...

Wow va läckert det blir! Å va kul med nytt kök, vill me ha! :-)
Tack för en trevlig träff! Din komips Jessica vann utlottningen så du kan väl be henne maila sin adress till mig så komemr jag skicka ett litet paket...
Hopaps vi ses snart igen!
Kram kram

Anonym sa...

Det är ju helt sjukt !!
Är det där ert kök!!?? Helt amazing...NU kommer nog DU bli den som är mest i köket ??
As-snyggt !!
Kramis Petra

Anonym sa...

Hej!

Mailade dig nyss!!

Vad fint de blir, den tapeten har vi tänkt som fondvägg i sovrummet, fast liggande!!

Hälsa P!!

Kram Lina

Jaana sa...

Underbar tapet ! det kommer att bli stiligt värre....

Kramis !

netha sa...

Snyggt vill jag lova, urfint.
Dit vill jag komma och äta en god grillad bit.
Kramis, snart ses vi.

Pijo sa...

Jättefint ser det ut att bli. Läckert golv och snygga tapeter. Vad roligt med ett helt nytt kök....det vill jag med ha.
Kram

Anonym sa...

Fint! Kommer plastmattan i längd, liksom, eller består den av separata rutor som sätts ihop?

Om den kommer i längd, vet du tillverkare/modell?

Related Posts with Thumbnails