26 december 2008

Bättre sent än aldrig

OJOJOJ vad länge sedan jag uppdaterade min blogg. Har fått lite påpekanden om att har man en blogg bör man uppdatera den. Jag vet att det är sagt med glimten i ögat, men visst är det lite sant. Det är roligast att läsa bloggar där det uppdateras kontinuerligt. Ska se om jag inte kan bättra mig.

Jag har haft en riktigt härlig jul. Dagarna innan jul hade jag min underbara brorsdotter på besök, skulle stannat en natt, men eftersom hon absolut inte ville åka hem så blev det två dagar. Vi hann med att åka buss, shoppa, göra julgodis, mysa, leka och mycket mera. Livet tillsammans med en 2,5 åring är intensivt!

Julafton spenderades för första gången helt på hemmaplan. Det var faktiskt riktigt härligt det oxå och vi hade besök av min och Patricks familj. Tomten hittade hit oxå med en hel hög med fina paket, tänk att även jag varit snäll. Jag fick ett halsband, höganäs assietter, biobiljetter, en ursöt ängel, en disktrasa som Freja stämplat, supergoa varma tofflor, en hel hög med härligt pyssel, den sötaste av änglar och säkert något jag glömt nu.

Juldagen spenderades i ett härligt lugn här hemma, det blev lite mys framför TVn och en allmänt skön slappardag.

Just nu försöker vi koppla in vår nyinköpta inspelningsbara DVD. Jag håller mig dock undan så det får sambon och storebror fixa. Fick till sist sambon att inse att det vore bra med en sådan DVD för oss som spelar in en hel del och det är inte roligt med rispiga videoband längre.

Imorgon blir det en härlig dag hemma hos mor och far med hela min familj. Säkert blir det fullt ös med Freja då oxå, men jag får ta en paus och mysa lite med söta Irma. Det är verkligen härligt med brorsbarn!!!

Jag önskar er alla en riktigt skön avslutning på julen!
kram Annika

6 kommentarer:

netha sa...

Det låter som en härlig jul, hoppas ni får njuta de sista dagarna av året och början av det nya med.
Det är bra med brorsbarn, för man kan lämna tillbaka dem när de börjar bli jobbiga. :-)
Kramis

Fotograferande Maria sa...

Hej" Kikar in och önskar dig en god fortsättning! Kram Maria

Anonym sa...

Inspelningsbar dvd är perfekt. Hoppas de fick ordning på den åt er.
Klart du måste gosa lite med Irma också, tycker Freja det också?

kram am

Jaana sa...

Mycket gos och mys, med dem som man har närmast....Så ska en jul vara, tycker jag !

Kramar !

Kajsa sa...

Hoppar bara in som hastigast och vill önska dig god fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År!
Kramar
Kajsa

Sanna F sa...

Låter som en härlig jul!!!
Passar på att önska ett gott nytt år!

Related Posts with Thumbnails