06 januari 2009

Tankar inför 2009

Förra året var ett mycket tungt år på många sätt och det gjorde att jag lärde mig att ta vara ännu mer på positiva stunder och roliga saker. Många gånger hade jag till en början dåligt samvete över att vara iväg och göra roliga saker eller att sitta i pysselrummet i timtal och må riktigt bra. Men som en mycket klok vän sa så är de roliga och upplyftande sakerna livsnödvändiga när det stormar runt omkring. Det är alla härliga stunder som gör att man orkar med allt det svåra och tunga!

Så 2009 ska bli ett år där jag fortsätter med mina livsnödvändigheter, där jag njuter av att vara kreativ i pysselrummet, umgås med familj och vänner, gör vad jag vill för MIN skull och mår så bra jag bara kan! Jag vill lära mig ta vara på nuet och bli mer spontan. Jag har som mål för 2009 att bli bättre på att visa uppskattning för personer som ger mig glädje och det kan göras på många sätt!

Jag önskar så att 2009 blir ett glädjefyllt år där mina nära och kära får må bra.
kram Annika

9 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som bra tankar inför det nya året.
Längtar till vi träffas igen

kram am

Jaana sa...

Bra tänkt ! Även jag är inne på samma spår, även om jag inte formulerat det så här klart och tydligt än, inte ens för mig själv.

Jättekramar ! och snaaart träffas vi igen *längtar*

Fotograferande Maria sa...

Hej Annika! Kikar in och önskar God fortsättning. Vilka kloka tankar du har inför 2009. Lycka till! Kram MAria

Cathrin sa...

Hej hej! Vilka kloka ord, klart du ska göra det som får dej att må bra. Är det slut på ledighet nu??
Hoppas din ledig tid varit bra och att du gjort många kuliga saker. KRAM Cathrin

Anonym sa...

Vilken sund inställning vännen!
Skönt att höra!
Hoppas du uppfyller dina önskningar och att 2009 blir ett kreativt och mysigt år för dig!! =D
Tusen tack snälla rara du för dina goa ord inne hos mej!!
MÅ gott och en riktigt god fortsättning på det nya året!
KRAMISAR Petra

Angela sa...

Låter väldigt klokt, man SKA göra saker bara för sin egen skull...

Mindi sa...

Så klokt och sant!!!

Man behöver få göra saker man mår bra av. Mår man bra av det man gör så är man nog en trevligare människa att umgås med också. ;)

Stor kram
M I N D I

Frusvea sa...

Ja i den grå vardagen behöver vi små guldkorn som lyser upp.
God Fortsättning Annika.
*kram*

Anonym sa...

Ville bara ge dig ett livstecken från mig! Jag finns... men är väldigt osynlig! Mål ska man ha det är nog bra, sen får man nog ta dagen som den kommer!
Många kramar från Theresia.

Snart...

Related Posts with Thumbnails