26 november 2009

Adventsfint i pysselrumsfönstret

Idag har jag ingen bra dag alls, fick veta att situationen på jobbet blir fortsatt tung i januari. Efter besparingarna som gjorts så har vi hela den här terminen kämpat för att hitta en struktur som fungerar och det har inte varit helt lätt. Det är svårt när man vet att man är duktig på sitt jobb, men inte får förutsättningarna för att genomföra det. Sorgligt att spara på vår framtid - BARNEN!

Många gånger går jag (och mina kollegor oxå troligtvis) till jobbet av pliktkänsla snarare än med den glädje jag alltid brukat gå till jobbet förut. Jag älskar att jobba med barn, de har så mycket att lära mig och jag vill ha tid för dem. Jag hoppas verkligen att arbetsglädjen kommer tillbaka till mig annars så får jag och Anna göra slag i saken och öppna vår lilla shop. Den lilla shop drömmer vi om då och då när livet som förskollärare känns tufft. Vad vi ska sälja/göra varierar lite från gång till annan, men stående inslag är fika och lunch, pocketböcker, pyssel och så naturligtvis plats för pyssel och kreativitet!

Så idag är mamma oerhört saknad! Det var sådana här dagar jag ringde henne och pratade om allt mellan himmel och jord och oavsett hur tungt det var innan samtalet så kändes det alltid bättre efteråt. Men jag säger som Freja, det är tur vi har våran farfar (och övrig familj och goda vänner).



I mitt pysselrumsfönster står en liten söt ängel som jag fått av mamma, den står framme året runt, men idag har den fått sällskap av min enkla vita adventsljusstake och två nyinköpta krukor med hyacinter och mossa.




Nu har ni fått se ett adventspyntat fönster hos mig, hur ser det ut hos er?
kram Annika

7 kommentarer:

annmari sa...

Ja visst är det tungt ibland. Fattar inte hur de styrande politikerna tänker. Jag har inte gjort något åt den nalkande julen ännu, får väl bli lite i helgen

kramis

Millan M sa...

Adventsstjärnor och stakar är uppsatta o till o med julgardinen i köket är upphängd! Tjuvstartade lite, eftersom döttraran o jag drar till Sthlm lö-sön så då vill man ju adventsmysa lite i förväg;)

Paula sa...

Förstår att vissa dagar är tyngre än andra, dagar då man verkligen blir extra påmind om de som fattas en verkligen inte finns till hands.

Vilket jätte fint adventsförnster Annika. Tänkte börja pynta lite idag, vi får väl se vad vi får till =)

Kram
Paula

Therese sa...

Så fint du gjort, och jag förstår att du saknar din mamma... lämnar en varm kram och önskar dig en fridfull 1:a advent trots allt.

sickan sa...

å kusin, ditt fönster ser julmysigt ut. jag har inte ens kommit till att ta fram och inventera julljusen eller ens putsat fönster för den delen. men imorgon hoppas jag att jag kan få sprutan tidigt och sen åka in till torget och handla lite julblomster för att sen åka hem och piffa. blev inspirerad av ditt fina fönster. vitt, enkelt och rent= fint. kram

Therese sa...

Ja, det var toppen att få umgås med tjejerna i går, vi satt och surrde sent in på kvällen! Trevlig omväxling och kärt nöje då vi alla bara träffs någon gång per år endast. Här brinner första ljuset och hyacinten doftar, så mysigt, hoppas du/ni också njuter av estämningne. KRAM

Frusvea sa...

Bästa tiden på vintern är när man får sätta upp julstjärnor och ljusstakar. Lyser upp så varmt och hemtrevligt.
Vad skulle Sveriges alla föräldrar gjort utan förskolor/Dagis? För jäkligt när det blir indragningar på sånt :(
Massor av varma kramar på en tung dag!
*KRAM*

Related Posts with Thumbnails