21 februari 2010

Julkort #6 & 7 och utlovade snöbilder

Insåg när jag såg att jag inte bloggat mitt julkort för v 6 så här kommer det tillsammans med julkortet för vecka 7.

En snöflinga är vinterns fjäril. En text jag gillar jättemycket och ändå har jag inte använt den förrän nu.


Jag vet att ni är ett helt gäng som tycker jag är totalt galen, men det bjuder jag på. Fast jag måste säga att det är inte svårt att göra julkort med all den snö som finns utanför mitt fönster.




Här har Patrick klättrat upp på garagetaket för att skotta ner all snö som ligger där. På taket bredvid skottar grannen oxå snö så de fick lite sällskap av varandra i alla fall. Här nedanför ser ni hur mycket snö det faktiskt var som låg på uppe på vårt garagetak, vilket berg! Nästa stora projekt är att skotta bort snön från taket.

Hoppas att ni alla har en skön söndagkväll!
kram Annika

8 kommentarer:

Therese sa...

Oj så vackert kort med snögubbar, älskar texten!!! Helt klockren, och dina kort från pysselkvällen var också så vackra, jag kan inte sluta att imponeras av din otroliga kreativitet... Och jisses så mycket snö ni har!!! Mer än oss här i norr *ler* Förstår att det är kaos söderöver.. Stor kram till dig min vän!

Inga Larsson sa...

Vilka härliga kort gjort..färgerna är ljuvliga..både ugglorna o.flickorna.
Kram Inga

Millan M sa...

Tycker det är jättesmart att börja med julkorten redan nu. Jättefina var de dessutom! Sade just det ang snön tidigare; hur mkt snö kan det egentligen bildas????? Här hemma på gatan är det inte plogat speciellt mkt; egentligen inte alls.:( Vi har platt tak på vårt hus, så sambon har tillbringat åtskilliga timmar däruppe...En liten lustighet i sammanhanget är väl att han heter Karlsson (Karlsson på taket...hi hi hi)

Mya sa...

jättefina kort!
ang frågan om färgskvättet på min senaste lo. det är akrylfärg som jag skvätt med, jag har blandat i lite vatten oxå så att den blev mer skvättvänlig.
kram

Sara-SaGam sa...

Ser ut som vårt garagetak också;-)

Sara-SaGam sa...

Tack för kommentaren i min blogg. Röd bakgrund är distress på fotopapper och sedan mycket riktigt en stor bakgrundstämpel embossad!

sickan sa...

jättefint snögubbekort, gillade det och texten mkt. har också skottat snö till f-bannelse. fick hjälp av pappa att ta bort snön på altantaket så jag kanske får behålla det ett tag till....

Katta sa...

älskar snöflingekortet med alla snögubbar, ser lite "gammalt" o nött ut, läckert med den gamla stilen på kort o text o den "moderna flingan"!

Related Posts with Thumbnails