06 februari 2010

sköna lördag

Igår kväll var vi hemma hos en av mina arbetskamrater och åt pizza och satt och pratade om allt mellan himmel och jord. En diskussion vi hade var om varför människor så ofta säger att de vill vara raka och ärliga men väldigt ofta visar det sig att det bara är något man säger. Sambon vill göra gällande att det ofta beror på "för många kärringar på samma plats", men jag vill tro att även vi kvinnor kan vara raka ärliga.

Idag har jag haft en härlig lördag. Vaknade tidigt trots den sena kvällen igår och smög ner i gillestugan och pysslade framför TVn medan sambon tog sovmorgon. Tittade på en massa avsnitt av programmet Himlen kan vänta. Vilka oerhört tappra människor som visar upp sig framför kameran i livets svåraste stunder.

Det har blivit en hel hög med kort idag, känns underbart att ha lite flow! Ett par bidrag till Magdas fortsatta invigningsfest har det blivit. Det första är gjort till en utmaning där man skulle hålla sig till en form, jag valde rektangel och passade på att använda upp en del av alla de små spillbitar jag hade liggandes på pysselbordet. Sedan var det en skissutmaning med en twist, man skulle använda sig av spillbokstäver och även sy på sitt alster. Tredje utmaningen var att dekorera en stor eller två små tändsticksaskar, som ni ser så gjorde jag två små.


Förutom dessa alster blev det ytterligare 3 kort utan text, försöker undvika att bygga på mitt spillbitsförråd så det blir en del liknande kort. Två kort är åt det mer pastelliga hållet som jag tycks dras åt lite mer nu än tidigare. Sedan blev det ett kort efter utmaningen här i bloggen, fast jag fegade ur lite. Utmaningen var lila/gult och någon mer färg fast jag nöjde mig med att komplettera med svart och grått.


Ikväll har sambon grillat hamburgare och dem avnjöt vi innan vi såg melodifestivalen. Gillade allra bäst Salem al Fakir, tycker han har en härlig stil, så jag var nöjd med att han fick åka till Globen. Vad tyckte ni?!

Glöm inte att lämna ett litet spår efter er innan ni surfar vidare, det är så kul att se vilka ni är som tittar in här.

Tyck gärna till om mina kort! Vilket blev din favorit och varför?
kram Annika

7 kommentarer:

am sa...

Härliga alster som vanligt. :-)
Såg ingen melodifestival alls, utan Sommaren med Göran, den var rolig

kram

Poohtra sa...

OJ ! Vad härligt att du har flow ! ( Kan du sända lite min väg ??)Det resulterade i många fina kort som jag kan se. Mitt favoritkort blev det lila och gula, vilken färgklick!!
Jag såg bara snabbgenomgången på Melodofestivalen, så jag vet inte rikgtigt vilken jag gillade bäst.Men Salem var helt ok.
Ha det gott.
Kramkram från Petra

Unknown sa...

Underbara kort! Vad härligt med massa inspiration =D
Jag gillade den med rektanglar skarpt! Det blev en så snygg bakgrund =D

Ha en härlig söndag!
KRam

Jessica sa...

Hej Annika!
Gillade rektangelkortet, härlig bakgrund. Tyckte texten på fågelkortet var fyndigt ;)
Skulle behöva lite "hjälp" att hitta mönstrade papper som man kan scrappa lite till Elvin. Lite sk. barnpapper.Kan du tipsa mig om några bra sidor? Trodde inte jag skulle börja med detta, men du har rätt som vanligt :)) Det blir visserligen i mindre skala, men kände att vi hade så många kort och ville göra något fint med dem.

Kramar J

Jeanette Wallén sa...

Såååå fina kort - jag ÄLSKAR kortet med WXYZ, det är så läckert!!

Anna J sa...

Jätteläckra kort du gör! Jag gillar det lila och gula kortet (fina färger), kortet med fågeln (fyndig text) och tändsticksasken med jordgubbar (Mums!).
Vad det gäller melodifestivalen håller jag med dig om Salem al Fakir, men gillade även Ola. För en gångs skull gick rätt låtar till Globen. =)
Kram Anna

Unknown sa...

Vad fina kort, skänt att ha lite julkort på lager redan =)
Gillade kortet med fågeln och det broderade!!!

Related Posts with Thumbnails