30 mars 2010

Vätterscrappen

I lördags hade Hildas rum i Huskvarna sin första scrapmara, Vätterscrappen, och självklart så var jag där. Har ju varit på några stycken innan, men det var extra kul eftersom denna var på hemmaplan. Många härliga pysslare träffade jag, några gamla godingar och några nyingar. Alltid kul med nya bekantskaper! Hoppas att vi snart träffas på en pysselträff igen.


Jag hade med mig kameran, men inte blev det många kort tagna för det. Är det någon som har ett bra tips på hur man kommer igång och framförallt att man kommer ihåg att använda kameran?! Petra tog i alla fall det här kortet på mig när jag höll på med mitt lilla fågelhus. Det var rätt pilligt och eftersom jag inte har det bästa av tålamod med sådana saker så blev det rätt charmigt (läs snett och vint). :-D Här hittar du en beskrivning till huset.

Jag hade en fantastisk dag och jag riktar mitt varmast tack till Angelica och de andra goa tjejerna som fixat så bra och även till Anita och Petra som jag delade bord med. Nu ser jag fram emot fler träffar och då hoppas jag få dela bord med fler av godingarna!

Resultatet av dagen blev 4 färdiga kort och 1 halvfärdigt samt mitt charmiga lilla fågelhus. Massor av inspiration inhämtades, det shoppades lite och vi utbytte en hel del tankar, tips och idéer. Det pratades oxå en hel del, en del allvar, mycket pysselprat och mängder med skratt.

Idag får ni se fågelhuset och det kort jag gjorde till skisstävlingen. Kanske inte riktigt Annika-stil, men jag gillar det. 

  

kram Annika

5 kommentarer:

Emelie sa...

Fina saker du gjort! Gillar verkligen ditt kort.
Kram Emelie

Anita sa...

Kram till dej goa pysselvän och tack för alla tips.
Jag åkte hem med ett leende på läpparna. Vore kul om vi träffas snart igen.
Stor kram från Anita

Catta sa...

Hej igen o tack för dina uppmuntrande ord och gratulationer inne hos mig!!!
Själv tycker jag inte att jag fått någon ordentlig kläm på det där med färgläggningen, så jag blev lite extra glad att du kommenterade den! =)
Tycker ditt fågelhus blev hur sött som helst, och kortet blev riktigt snyggt!Där kan vi ju snacka skicklig färgläggning!

Hoppas det går bra för dina svärföräldrar förresten...jobbar själv i rehabsvängen o blir allt som oftast frustrerad över att sjukvården kör hem folk förtidigt.

Ha det gott! Kramar!

Pernilla/Trollwing sa...

Hej! Tack för din fina kommentar hos mig:-) Det var verkligen en härlig dag i lördags, så roligt att se dina underbara kort med promarkers, jag är riktigt sugen på att pröva någon gång. Gillar ditt fågelhus, så härligt!
Kram

Angelika sa...

Tack själv för en mycket rolig dag!!
Planer finns redan för nästa träff i slutet av sep början okt...
Fast däremellan hoppas jag du dyker upp på en "vanlig" träff! =)
Jättesött hus du gjorde!
Glad Påsk!
Kram A

Related Posts with Thumbnails