04 april 2010

Skönt med påskledighet!

Här i Jönköping sken solen på förmiddagen. Jag passade på att ta på mig solglasögonen och gå ut och sätta mig i solen och läsa ut min bok, En shopoholic i New York. Det är andra delen om den galna shopoholicen Rebecca Bloomwood. Jag rekommenderar dem starkt till er som vill ha underhållning och tidsfördriv, en perfekt balans till alla deckare jag annars läser. Nu har jag börjat på den 3:e delen, En shopoholic säger ja.

På eftermiddagen var jag och fikade med goaste tjejerna Anna, Jessica, Lina och Petra. När vi bestämde fikadejten sa vi att vi skulle sitta i solen på uteserveringen på Waynes Coffee. Trist nog så gick solen i moln så vi satt inne, men gott fika och en härlig stund fick vi i alla fall.

I år blev det inte godis i påskäggen till brorsbarnen, det blev pyssel till det stora monstret och en bok, Knacka på, till det lilla. Bästa kompisarnas son får inte heller godis, han får leksaker till sandlådan. (kan inte skriva precis vad det är då han inte fått dem än).

Mina svärföräldrar fick i alla fall en påse med godisägg när vi var där på långfredagen. Väldigt snabbt gjord och jag tyckte den blev lite söt faktiskt.

Sambon och jag brukar alltid köpa någon liten påskpresent till varandra. I år fick jag 3 söta delar till min cultljusstake. Sambon fick en röd liten margareteskål att ha salt i och en slags grytvante i silikon.

Hade hoppats på att kunna visa upp de sista korten jag gjorde på Vätterscrapen, men har inte hört något från mottagarna så jag antar att posten som vanligt inte skött sig och levererat dem i tid. Inte roligt om de hinner se dem i bloggen innan de landar i deras brevlådor.

Hoppas att ni alla har en skön påsk, det har jag!
kram Annika

1 kommentar:

Barasara sa...

Jag måste ge dig och sambon guldstjärna. Ni verkar himla bra på småpresenter till varandra :)

Related Posts with Thumbnails