29 april 2010

Vilken vecka och digitala stämplar

Den här veckan har det varit fullt upp på jobbet, blir ju en del att "ta igen" när man varit borta och nu börjar den mest intensiva perioden på hela året. Det börjar bli dags att skola in de blivande förskoleklassbarnen i skolan och lära känna de barn som skall börja hos oss till hösten. Sedan ska jag förbereda och ha mina 8 utvecklingssamtal, fixa en powerpoint presentation om vårt jämställdhetsarbete som jag ska använda när jag vid två tillfällen under maj månad ska berätta om hur vi arbetar med jämställdhet i vårt arbetslag och hur vi tänker vidareutveckla det till hösten. Förutom detta ska jag ha en riktigt rolig och lärorik tid med barnen, samtidigt som vi påbörjar planeringen inför hösten. Jag blir stressad av att inte ha ordentligt med TID för allt jag/vi ska göra. Missförstå mig inte, jag älskar mitt jobb som förskollärare!!!

Jag är dock helt slut när jag kommer hem från jobbet och har därför inte pysslat något alls den här veckan utan har istället tagit en och annan långpromenad. Vårluften är härlig!!! Det var länge sedan det var sådan stiltje på pysselfronten, hoppas ta igen det till helgen.

Jag har dock roat mig med att köpa några nya digitala ugglestämplar från Pink cat studio. Tycker det fanns mycket roligt där! Jag får många frågor om det här med digitala stämplar och om hur det fungerar. Enkelt uttryckt så köper man en bild som man skriver ut på sin skrivare, hur många gånger som helst och i valfri storlek. Att kunna anpassa storleken efter sitt kort tycker jag är en stor fördel med de digitala stämplarna.

Eftersom jag färglägger med promarkers så fungerar det jättebra att färglägga de utskrivna motiven. Vet att det är många av er som färglägger med distresser och då är det besvärligare då konturerna flyter ut. Har hört att det ska fungera med distresserna om man skriver ut på en laserskrivare, men det har jag inte testat själv och vet därför inte om det fungerar. Är det någon som testat så tala gärna om ifall det stämmer!

Det finns otaliga ställen som säljer digistämplar och det känns som att det är en marknad som växer i massor. Är det fler än jag som testat? Blir lite nyfiken på vad ni andra tycker om detta fenomen.

Ha en skön torsdagkväll och en härlig valborg!
kram Annika

1 kommentar:

Poohtra sa...

..........vilka underbart söta stämplar de har där ! Nu blir jag ju så nyfiken; Vilka har du fastnat för ?

Kramkram från Petra

Related Posts with Thumbnails