21 maj 2010

Mera jämställdhet

Det fanns nog en mening med att jag skrev mitt inlägg om jämställdhetsarbetet just idag. I dag fanns nämligen den här artikeln, Vi måste visa våra barn alternativen, publicerad i Svenska dagbladet. Anna Laestadius Larsson som skrivit den var en av föreläsarna jag hade förmånen att lyssna till den 6:e maj och som ni ser så lyssnade även hon på det jag berättade om. Kan tipsa kära svägerskan om att hennes förskola också är omnämnd i artikeln!

Jag fastnade lite extra vid just de här raderna som jag tycker beskriver oerhört bra vad jämställdhetsarbetet går ut på.
Men det handlar inte om att tvinga, utan om att öppna nya världar. Att en liten tjej ska slippa leka med Barbies. Och att en kille ska få. Om de själva vill. Att vi vuxna ska visa att det är möjligt.
kram Annika

2 kommentarer:

Therese sa...

Så kul att ert arbete omnämns! Å här är min suris åter igen som en sol, tur´det vänder fort!!! Massa kramar å en önskan om en fin pingst <3

Therese sa...

Tcks snälla för att du påpekade att bilderna ej syntes, nu ska de göra det hoppas jag! Kram

Related Posts with Thumbnails