04 maj 2010

Tisdag...

Idag är det tisdag igen och en mindre lyckad sådan. Kaos på jobbet då det inte fanns någon vikarie att få tag på. Att lägga fokus på att hela tiden försöka vara steget före, försöka undvika kaos och försöka få dagen att funka tar extra mycket energi. Som tur är så avslutades dagen ändå lugnt.

Väl hemma var jag helt slut, vi såg ett avsnitt av CSI och så kom tankarna på mamma. Hon skulle ha haft namnsdag idag och jag inser att jag är mer känslig än vanligt. Hon är saknad och idag är jag ledsen över alla fina stunder tillsammans som vi berövats då hon gick bort alldeles för tidigt.

Nu har jag tagit mig ett varmt bad och börjat på en ny bok, Edward Finnigans upprättelse. Lite god kvällsmat i magen, en bloggrunda och nu väntar spikmattan och ett avsnitt av Ugly Betty. Så hoppas jag sova gott och vakna till ett finare väder och en BRA dag
kram Annika

3 kommentarer:

Zarah sa...

De är jobbiga, de där sakningsattackerna. Mina mestaste varmkramar får du idag.

sickan sa...

hej kusin
jag tänkte på henne 1a maj. på att ni brukade kolla på demonstrationerna. blev lätt nerstämd. din mamma är saknad!
kramar till dig. ps. gillade det sirliga pappret på julkortet. har kollat på dina "gamla" kort, och jag gillar framförallt dem med en gran på. är lätt svag för granar...ds

Therese sa...

Det är nog varken första eller sista gången du kommer känna så... Hon kommer alltid att fattas er. Tänker på dig och en annan än som också mist sin mamma allt för tidigt då och då när jag tar min egen mor för givet...

Har just ringt, luran har det toppen, så hon blir nog borta i natt :-) Saknar dock henne vansinnigt, men är glad att hon är så trygg å frammåt!

Stor kram <3

Related Posts with Thumbnails