11 juli 2010

Dagens boktips

Dagens boktips är I den innersta kretsen av Viveca Sten som jag precis har läst ut. Det är den andra boken om polisen Thomas Andreasson och hans barndomsvän och tillika jurist Nora Linde och jag tycker om att man även får följa deras liv vid sidan av mordhistorien. Boken är spännande hela vägen och det är först när jag läst större delen av boken som det börjar gå upp för mig vem mördaren verkligen är. Det här är en klar favorit hos mig!

Så här står det på Bokus:
Startskottet till Gotland Runt avfyras utanför Sandhamn en solig julidag. En stor Swanbåt ligger längst fram, men plötsligt faller den av. Skepparen är skjuten, mitt på öppet hav.

Offret visar sig vara Oscar Juliander, framgångsrik seglare och vice ordförande i Kungliga Svenska Segelsällskapet. På ytan en känd och etablerad advokat, men skenet bedrar.

Thomas Andreasson och hans poliskolleger börjar kartlägga Julianders liv, och de förs in i överklassens salonger bland hemligheter och lögner.

kram Annika

1 kommentar:

Gittans Pysselsida sa...

Ja den var jättebra väntar, på den nya .Gillar när man får lära känna samma poliser och lite runt deras liv privat
Kram// Inga

Related Posts with Thumbnails