18 augusti 2010

Falkenberg del 2

I dag hade de utlovat regn och rusk så vi hade inga större förhoppningar om fint väder. Därför blev vi väldigt förvånade när solen visade sig när vi vaknade. Solen höll i sig hela förmiddagen och på eftermiddagen kom bara en skur när vi satt i bilen tillbaka från Halmstad där vi strosat runt, shoppat en stund, ätit god mat och även njutit av den fantastiskt goda glassen från Riccardo i solskenet.

Tillbaka på hotellet tog vi en lugn stund och läste en stund på rummet och sedan hoppade vi i badkläderna för att njuta en stund på stranden. Vi satt en bra stund och läste och till sist så fick vi gå in då det började regna. Efter en rejäl regnskur så avtog regnet igen och vi gick och spelade en omgång minigolf. Sambon skulle "spöa mig" sa han, men så blev inte fallet. Jag fick 40 slag och sambon 52. När vi spelade sista hålet kom regnet igen och när vi kommit under tak så öste regnet ner. Vi passade därför på att sätta oss ner en stund och äta varsin korv, det var semesterkänsla kan jag lova och väckte minnen från barndomens husvagnssemestrar med tillhörande minigolfsspel.

Nu ska vi packa ner det mesta av våra grejer för att slippa göra det i morgon bitti. Vi tar vägen över Ullared hem, har tänkt mig en sväng in på Panduro som jag inte var sist vi var nere och så behöver jag köpa en till lampskärm. Sedan ska vi passa på att kolla lite i alla butiker runt omkring Gekås.

Vi tar det i lugnt tempo hem så vi får se när vi är hemma. Lite sorgligt att semestern snart är slut, det är härligt att bara få vara och göra det man har lust med, att slippa känna sig stressad och att ha tid att umgås med nära och kära. Det är ändå tur att man har ett jobb man trivs med och som är roligt. Ska bli kul att träffa alla barn och kollegor igen.

Jag har dessutom min långweekend till Cardiff att se fram emot, en tjejhelg i Hällevik och pysselmässan med tillhörande hotellövernattning att se fram emot den här hösten så det känns bra! Vad har ni andra för kul att se fram emot under hösten?

Ha det gott allihop.
kram Annika

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails