27 augusti 2010

Fredag och nedräkningen kan börja

Nu är första jobbveckan avklarad och det känns i hela kroppen att det är fredag. Det har varit en kul och spännande vecka på jobbet, alltid lika kul och lite nervöst att lära känna de nya barnen och hur de fungerar i grupp. Det känns som att det kommer bli en bra, rolig och lärorik termin för både barn och vuxna.

Nu håller sambon som bäst på att snöra på sig kängorna och hoppa i ordningsvaktskläderna, det är nämligen jobb som gäller för honom i kväll. Själv har jag precis bryggt en kanna te och plockat fram lite choklad och funderar på om jag ska se lite på TV eller om jag ska sticka näsan i boken direkt. Har inte långt kvar nu i den fjärde Twilightboken och jag ångrar inte att jag gav mig på dem.

Badrummet och klädkammaren som ligger precis innanför badrummet är nu tomt. Kakel och klinkers är borta och golvet är uppbrutet så att betongen kan torka ordentligt. Nu står det en stor avfuktare där nere och väsnas (fast jag hade trott att den skulle väsnas så mycket mer) och förmodligen behöver den stå där i 3-4 veckor innan det torkat upp tillräckligt. Alla grejer som stod i förrådet står nu inne i gillestugan och på andra ställen. Det känns som att det är grejer överallt. Vi får ägna lite tid åt att fördela om sakerna för som de tror nu blir badrummet färdigt till jul.

Jag har inte visat er något pyssel det senaste, har inte orkat pyssla alls den senaste veckan. Däremot så fick jag ett DT paket från PaperMaze häromdagen och det kliar lite i fingrarna så det hoppas jag kunna pysselsätta mig med under helgen. För er som bor i närheten av eller som har vägarna förbi Kungsbacka så tycker jag att ni ska kolla in det här.

Det har faktiskt pysslats lite här hemma, fast inte av mig utan av Freja och Irma som var här i går. Föräldrarna var nämligen i Borås och såg på fotboll. Vi hade en mysig kväll med lite pyssel (ett par kort och så dekorerade Freja en tändsticksask), kvällsmat (äggröra som tjejerna beställt) och så blev det några chips framför TVn innan de somnade. Jag och sambon somnade oxå för de blev inte hämtade förrän strax efter 24.

Så var det det där med att nedräkningen kan börja. Om en vecka så åker jag och Anna äntligen i väg till Cardiff. Känns så himla kul och jag börjar bli lite nervös inför packningen. Jag är nämligen urusel på att packa praktiskt! Någon som har några bra tips?!

Ha en riktigt skön fredag kväll!
kram Annika

3 kommentarer:

Therese sa...

Te och en bok lät inte dumt i mina öron kan jag lova. Blit ljus å te och blogg för mig nu. Mätt å belåten och två barn som sover - då leker livet ;-) Cardiff låter spännande, förstår du har lite resfeber. Glöm nu inte maila mig summa och konto nr (Har letat i min internet bank men måste tagit bort dig sedan sist :-/)

Massa kramar!!!

annmari sa...

Vad härligt att ha semester igen. För en vecka så behöver man inte så mycket med sig. Ett par bekväma skor är nog det viktigaste och ett anteckningsblock så man kan summera dagarna

kram

Therese sa...

Hoppas du haft en fin dag med dina tjejer på det nya fiket! <3 KRAM

Related Posts with Thumbnails