29 augusti 2010

Fika med tjejligan

Det är så härligt att träffa tjejerna Anna, Anna, Jessica, Lina och Petra i tjejligan som jag kallar oss. Vi träffades och började umgås när vi arbetade på samma förskola för några år sedan. Nu är vi utspridda och alla 6 jobbar numera på olika förskolor. Vi har fantastiskt kul ihop!

I går var vi på stan och tog en fika/lunch tillsammans. Vi var på ett relativt nytt ställe i stan, Bageriet, och det var mycket gott! Vi la upp lite planer för helgen 10-12 september då vi har lånat en stuga nere i Hällevik över helgen. Tror att det kommer bli en riktigt kul helg, så det är mycket som händer framöver.

Gick en sväng på stan í det fina vädret. Till en början sken solen och det var riktigt varmt, men när ösregnet kom åkte jag hem. Tog en kopp te, kröp upp i soffhörnet och läste de sista sidorna i "så länge vi båda andas" som är den sista delen i Twilightserien. Patrick fixade tacos som vi åt innan han skulle iväg och arbeta som ordningsvakt igen, tacos är något jag verkligen gillar! Kvällen tillbringade jag nere i pysselrummet och gjorde ett par kort faktiskt. Tänkte fota dem senare så att ni kan få se lite pyssel i bloggen igen.

Nu sover sambon och jag funderar på att gå ut och gå en liten promenad för just nu skiner solen!

Senare i dag ska jag få besök av Måns (2,5) som ringde och så gärna ville komma hit. När jag pratade med honom i går så ville han komma direkt, men jag tänkte att jag är lite pedagogisk och säger att han måste sova först. När jag sedan pratade med hans mamma Anna, så kom han efter en stund och sa "nu har jag sovit" och tyckte att han skulle komma hit. Så gick det med den pedagogiska förklaringen, får vara ännu tydligare nästa gång för han blev riktigt arg när han skulle behöva vänta ända tills idag.

Ha det gott!
kram Annika

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails