28 september 2010

så var den här...

Årets första förkylning har däckat mig. Kände mig lite småhängig redan i helgen och hade ont i halsen. I går morse vaknade jag och var jättevarm, kroppen kändes som gelé och jag hade ont överallt. Det var bara att ringa till jobbet och tala om att jag var sjuk.

Det är inget vidare kan jag lova. Massor av roliga grejer på jobbet, i kväll var det dags för ett viktigt avdelningsmöte där vi skulle lägga upp strategier för arbetet den här terminen och så har vi dessutom hantverkare hemma. Jag vet att det inte hjälper att ha dåligt samvete utan att jag ska fokusera på att bli frisk, men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite frustrerad över att vara sängliggande. Nu i kväll känner jag mig lite piggare, får hoppas att det värsta är över och att jag snart är piggelin igen.

Emellan sovstunderna så pysslar jag med lite hemligheter (som ni kommer att få se så fort det går) och så ser jag på TV. Tittade på det inspelade avsnittet av sommarpratarna tidigare idag, ett riktigt bra program som fokuserar på möten mellan människor. En klar favorit!

Om bara en liten stund kommer ytterligare ett favvoprogram, det om Glada Hudik teatern. Det är lite av en dröm för mig att komma iväg och se dem någon gång. Jag tycker det är fantastiskt det de gör, blir tårögd bara jag tänker på det.

Nu skall jag återgå till TV-soffan och koppla av med en kopp te och försöka bli frisk!
kram Annika

4 kommentarer:

annmari sa...

Krya på dig vännen
kram

Anonym sa...

En krya på dig kram från Lina kommer här!!!!

Anita sa...

Ta hand om dej vännen.
Stor kram

Anonym sa...

jag har en award till dig mvh scrapamy
www.scrapamy.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails