23 november 2010

Julmusik

Snart är det första advent och då är det hög tid att börja spela julmusik tycker jag. Jag har en låt som jag bara älskar och det är Tomten jag vill ha en riktig jul med Busungarna. Den får mig att känna de där pirriga känslorna man kände när man var barn.

Numera är jag lite bortskämd med spotify, vet inte när jag senast satte på en riktig julskiva (eller någon annan skiva heller för den delen). Jag vet att det är många som gör spellistor med julmusik och har du en som du vill dela med dig av så lyssnar jag gärna!

Vore roligt att få höra vilka jullåtar eller julskivor som ni känner lite extra för. Vad har ni för tips till mig?

Ha en härlig dag!
kram Annika

8 kommentarer:

malin sa...

Den är en av mina favoriter.
En annan storfavorit är en julkonsert skriven av Corelli(jag spelar den varje år tillsammans med min orkester). Varje år spelar vi den på en luciakonsert i en fullsatt kyrka, då är det jul! I år har jag fått äran att spela förstafiol solot.
Även om jag inte är något stort fan av EMD så tycker jag mycket om deras jullåt, Välkommen hem. Trevlig kväll! /malin

Frusvea sa...

Åh nu kommer jag ihåg jag fick en sådan fin julCD av dig förra året!! Den ska jag spela i morgon så kanske jag får ihop några fler julkort :)
*kram*

Catta/eldhexan sa...

Hej vännen!

Tack snälla för dina fina kommentarer inne hos mig, du gör mig så glad!!!

Oj, julmusik är inte min starka sida... senaste jullåten jag lyssnade på var en högst punkig variant av "oh come all ye faithfull" med Twisted Sisters, he, he...

http://www.youtube.com/watch?v=YV-SpT69IZ8

Fy fasen vilken osis ni haft med ert badrum! Hoppas ni åtminstone får ersättning för det elektrikern klantade till... :(

Åh, dålig fantasi som jag har såhär sent på kvällen så får jag väl muntra upp med en kram, eller två eller, äsch en hel hööög med kramar!

Ha det gott!

Petra/Paradise sa...

Hej gumman!

Julmusik kan jag börja lyssna på redan i okt ibland ;)
I år blev det i november :)

Jag tycker det är svårt att hitta vettiga julmusikskivor på Spotify..eller har jag bara inte letat tillräckligt noga?

En skiva som jag gillar är "Once upon a Christmas" med Dolly Parton och Kenny Rogers :)
Lite annorlunda mot allt man brukar höra.
Och så gillar jag country!

MÅ gott!!!!

KRAM Petra

Petra/Paradise sa...

Hej gumman!

Julmusik kan jag börja lyssna på redan i okt ibland ;)
I år blev det i november :)

Jag tycker det är svårt att hitta vettiga julmusikskivor på Spotify..eller har jag bara inte letat tillräckligt noga?

En skiva som jag gillar är "Once upon a Christmas" med Dolly Parton och Kenny Rogers :)
Lite annorlunda mot allt man brukar höra.
Och så gillar jag country!

MÅ gott!!!!

KRAM Petra

Therese sa...

Hm min cd har just gett upp måste köpa en ny, men kom ju på tack vare dig att jag så länge kan lyssna via datorn :-D ha en fin dag <3

Helena sa...

Här har det spelats julmusik ett bra tag redan.
Min favoritskiva detta år är Sarah Dawn Finers nya Winterland....den är helt underbar.
Jag köper en ny julskiva varje år och i år blev det Sarahs.
Förra årets investering var Sissel & Odd....också jättebra.
Åsa Jinders Nu tändas tusen juleljus är bara så fin.
Den fick jag med posten för ett par år sen från Åsa själv.
Jag lyssnar väldigt sällan på spotify....glömmer bort att jag har det nu.
Sonen instalerade det i somras så jag kunde gå in där och kika på skivomslaget jag gjort till Åsa Jinders singel "Som en sommarvind".
Vad roligt att du tyckte om mitt julkort.=)
Du får mer än gärna stjäla idéen det är bara roligt.
Antagligen har jag själv "stulit"idéen någonstans.=)
Ha en fin kväll!
Kram

hoodoo sa...

Storebrors bidrag, en del är stulet från andra listor, så dubletter kan förekomma.

http://open.spotify.com/user/hoodoo42/playlist/2dwk6ZTXPbDMBlV68utLK5

Men ska man klara sig med en skiva är det givetvis Phil Spectors gamla klassiska som gäller.

http://open.spotify.com/album/4usxfUImNER8bHZANHcd0J

Related Posts with Thumbnails