26 december 2010

Underbar jul!

Jag har tagit en paus från bloggen under julhelgen, tiden har gått till att umgås med familjen. Jag har haft en helt underbar jul!

Julafton spenderades här hemma. På förmiddagen kom pappa och storebror hit. Vi drack lite kaffe/the, provsmakade julgodiset, förberedde maten och åt lunch bestående av skinkmacka och tomtegröt. Framåt eftermiddagen dök först svärföräldrarna upp med färdtjänsten och sedan så kom lillebror med familjen och svärföräldrarna. Så då blev det fullt hus och vi njöt av Patricks goda julmat!

Vi hade julklappsutdelning och man kunde inse att jag varit riktigt snäll för jag fick många fina julklappar! Jag fick böcker, en vattenkokare, ett fint halsband och pengar till en ny soffa.

Juldagen spenderades hemma hos svärföräldrarna på släktkalas. Många år har det varit tradition, men de sista åren har min svärmor inte kunnat fixa maten och då har det inte blivit något släktkalas. I år ställde Patrick och jag upp och hjälptes åt att fixa middagen. Det blev västerbottenpaj med sallad till förrätt. Kyckling i ädelostsås med ris och sallad till varmrätt. Vaniljpannacotta med hallon till efterrätt. Alla var nöjda och glada och maten smakade gott!

I dag skulle vi ha en lugn och skön dag för i morgon jobbar vi och Patrick jobbar även tisdag. Fast efter det är vi lediga fram till den 10e januari! Jag har varit sugen på ett nintendo wii ett tag så jag gjorde slag i saken i dag och införskaffade ett svart. Ett par extratillbehör är beställda och sedan ska det spelas för glatta livet! Vi bjöd storebror på rester av julmaten i dag och så spelade vi.

Summa summarum - en härlig helg! Ska kolla vad jag har för bilder i kameran och sedan gör jag kanske fler inlägg om min julhelg. Hoppas att ni alla haft en skön julhelg!
kram Annika

1 kommentar:

Therese sa...

Vilken mysig jul ni verkar ha haft, och så gulligt av er att ordna så släktmiddagen blev av som brukligt, så snäll som du är var du värd varje klapp! <3 Kram och god fortsättning!

Related Posts with Thumbnails