10 januari 2011

Distressruta

En teknik jag verkligen gillar är distressrutan. Det finns många bra beskrivningar om du googlar på distressruta.

Enkelt förklarat så maskerar man upp en ruta med 4 post-it lappar som man rivit mitt längs den klistriga kanten för att få en oregelbunden kant. Sedan så för man på färg från sina distressdynor föreslagsvis med en ink blending tool.

En teknik man kan variera i det oändliga. Har du inte testat än så tycker jag att du ska göra ett försök. Så här blev mitt enkla kort.


Jag har använt mig av distressdynan Barn door. I rutan har jag sedan stämplat Tistlar och över motivet har jag sedan sprayat med glimmer mist så det glittrar oerhört fint. Därför var det svårt att fotografera kortet så det blev bra.

kram Annika

1 kommentar:

E sa...

Distressrutor blir ju så fint, gillar den röda färgen du gjort detta kortet i! Vilken snygg start på julkortsåret i inläggen under!!!
Kram Elin

Related Posts with Thumbnails