02 januari 2011

Mia födelsedagskalas

Världens bästa svägerska, Mia, fyllde år på årets första dag och det firade vi idag. Av mig, sambon och min storebror fick hon ett kort och ett spel.

Ett sött kort som får mig att tänka på våren. Motivet är en digistämpel från Pollycraft.

Det här kan man läsa om spelet hon fick: Årets familjspel 2009 heter Ubongo!

Det är ett klurigt och utmanande spel, med olika svårighetsgrader för hela familjen. Utmana varandra med ubongopussel, vilket är ett pussel med tre eller fyra bitar i olika former. Den spelare som först lyckas lösa det kluriga pusslet vinner juveler. När spelet är slut, vinner den spelare med flest juveler i samma färg.


De flesta av oss tyckte att det var ett riktigt roligt spel!

Nu ska vi bädda rent i sängarna och sedan väntar en slö kväll framför TVn.

Har ni några bra tips på roliga spel?
kram Annika

2 kommentarer:

TesaB sa...

Supersött kort!!! Och det låter som ett riktigt roligt spel!!! Själva spelade vi Bet your Brain i julhelgen, också kul. Dels ett traditionellt frågesportspel, men samtidigt skulle alla deltagare satsa på huruvida svararen skulle klara det eller ej.

Petra/Paradise sa...

Urfint kort till svägerskan!!!
Härliga somriga färger :D

Låter som ett roligt sällskapsspel hon fick i present.
Själv är jag urförtjust i sällskapsspel så sånt kan jag tänka mig är uppskattat att få som present :D

KRAMAR och god fortsättning på dig Annika :)

//Petra

Related Posts with Thumbnails