09 mars 2011

Lite om mycket...

Jag har åkt på en rejäl förkylning, hoppas att den ska ge med sig då jag har tagit det väldigt lugnt efter jobbet idag. Tittade på den inspelade skidskyttetävlingen, attans vad kul med ett svenskt guld!

Nu ska jag sätta mig i den nya soffan och läsa en stund. Jag lovar att ni ska få se ett kort från gillestugan så småningom. I dag har vi fått klartecken från banken så nu blir det kaminer insatta här i huset, en i gillestugan och en på övervåningen. Tror att det blir riktigt bra! Sedan ska vi köpa en ny TV och så ska det piffas lite.

Tänkte visa er ytterligare ett kort jag gjorde på Vätterscrappen. Motivet är läcker tycker jag, en klänning som ser ut som en tårta. Kortet blev rätt annorlunda mot de kort jag brukar göra och jag vet inte om jag tycker om det. Det är gjort till en utmaning som löd: använd wellpapp, metall, band och knapp.

 

Har ni några bra tips på hur man motar bort en förkylning så tar jag tacksamt emot dem!
kram Annika

10 kommentarer:

Emelie sa...

Stackare! Förkylning är verkligen inget vidare.
Mycket vila och lugn är mitt tips!
Krya på dig!
Kram Emelie

Tesa/Therese sa...

Tack för ditt avtryck:) Krya på dig!
Kram Tesa

Petra/Paradise sa...

Hej sötnos!

Tråkigt med förkylning..hoppas du frisknar till snabbt.
Jag har en kur, men den ska man helst blanda samman så fort man har lite känningar. Tror det är för sent nu.
Men hojta om du vill ha receptet iallafall.

KOrtet är ju jättefint!! Du ska vara helnöjd!!
Söt bakelsetjej :D

oh! VAd avis jag är på er som fått hem nya soffan!!
Och att ni ska sätta in kaminer i huset också! Vilket lyx! Men det kommer ju bli toppen för dej som är så frusen.

Krya på dej nu Annika!

KRAM Petra

Leia sa...

Stackare... Jag är också hemma med en kraftig förkylning - inget skoj alls =(
Men nu får vi ta och krya på oss ordentligt eller hur?

Kortet var jättefint!

Kramelikram Veronica

Therese sa...

Låter som om ni får det ombonat och varmt i ert hem nu! Även jag har en förkylning, testar te, honung, c-vitamin osv men inget tycks hjälpa... SÅ får du nått bra tips får du dela med dig ;-) Krya på kram <3

Chruss sa...

Underbart kort - färgerna tilltalade mej direkt!!!

Skönt med kamin, vi har en pelletskamin här på övervåningen som är så mysig när det är kallt och man kikar på teve.

Mot förkylning brukar jag ta jägermeister :-DD

Linda/Pieces by Pieces sa...

Superläckert kort - kul med en tårtflicka och hon är så fint färglagd!
Tack för rara ord - blir så glad, så glad!

Kram

monica sa...

Åh vad härligt det låter med kaminer, vi har en kasett i vår öppna spis o det ger underbar värme!!! Men en ny soffa vill jag också ha...skulle köpt ny för flera år sen men det är så mycket annat som har fått gå före =(

Supersött kort med superläckert motiv!!!

Catta/eldhexan sa...

Jättesött kort du gjort! Gillar också motivet, läckert att det ser ut som hon kommer upp ur en tårta!

Vad härligt det låter med kaminer, det är ett måste om vi ska byta hus! (Har jag kommit på efter de här två sista elslukande, iskalla vintrarna!) Och ny soffa, mysigt!

Krya på dig! Soooova massor, och varmt te är nog mitt bästa tips. Echinacea har funkat för mig, men det måste man ju börja med så fort man får första känningen. Har också ett te som heter "Psyco Lemon" med chili o grejer, det kan oxå göra susen, speciellt om man är frusen!

Kram!

Gurkiss sa...

Super fint kort...

Härligt att få in kaminer :)
Åååh ny soffa, de vill jag också ha :)

Tyvärr vet jag inget bra emot förkylning mer än snyta sig en massa, vila...

Ha de gott och krya på dig.
Kram Gurkiss

Related Posts with Thumbnails