12 april 2011

Första glassen, skola och jobb

Jag började dagen med ett besök hos tandläkaren igen. Sist jag var där så låg deras datasystem nere vilket innebar att de inte kunde ta några röntgenbilder. Så i dag togs röntgenbilderna och det visade sig att jag inte hade några hål!

Efter det avklarade tandläkarbesöket var det dags för skolan. En härligt inspirerande förmiddag där HallonEtts ateljerista berättade om sitt arbete och vi fick massor av inspiration. Lunchen intogs på matvarufabriken nere på Tändsticksområdet, det var gott fast kanske lite mer av en rejäl fika än lunch. Eftermiddagen spenderades med diskussioner om systematiskt dokumentationsarbete med hjälp av pedagogisk dokumentation. Allt far runt i huvudet på mig just nu och jag hoppas bringa lite ordning inför den avslutande examinationsuppgiften som ska vara klar till den 20 maj. Apropå skolan så fick jag godkänt på min matteuppgift som jag lämnade in för över en månad sedan. Godkänd! Så skönt, nu väntar jag med spänning på språkuppgiften som lämnades in i fredags.

Här i Jönköping sken solen i dag och det var riktigt härligt väder. Fick riktiga vårkänslor så på eftermiddagsrasten köpte jag mig en glass, en nogger. Det är något alldeles extra tycker jag med årets första glass!

I morgon är det dags att jobba igen. Jag gillar mitt jobb och det är extra kul att komma dit nu när jag bara jobbar 3 dagar i veckan! Däremot så känner jag att det är tufft att jobba bara 50 %, det är så mycket man missar och så mycket jag vill hinna med.

Ha det gott!
kram Annika

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails