05 juli 2011

Fotoskolan del 2 - det viktiga ljuset

Så har jag äntligen fixat andra läxan i fotoskolan. Uppgiften denna vecka var att: "Utforska hur du kan ljusätta dina bilder. Hitta ett valfritt motiv och fotografera det på 2-3 olika sätt genom att ändra ljussättningen."

Jag hade hoppats på sol, tyvärr har den lyst med sin frånvaro ett tag. Men efter att ha kollat runt bland mina kurskamraters läxor fick jag inspiration. Jag valde att fotografera en citron på köksbordet. Ljuset blev bra, fast jag tyckte inte att färgen på citronen blev riktigt så stark som jag skulle önskat.




Precis som förra veckan tar jag gärna emot ris och ros för tanken är att jag ska lära mig och bli bättre på att fotografera!

kram Annika

3 kommentarer:

Everlasting sa...

Den i mitten hade ju visst fin färg!

Lindha sa...

Roligt att du också är med i Josefins fotoskola! :)
Får se om man hinner göra alla läxor i sommar, men jag hoppas det.
Kram!

Ord & Känsla sa...

Tack för din kommentar hos mig, det värmer!
Vad fint med ett motiv skulle ha gjort det jag med. Då ser man lättare skillnaden...
Veckans läxa verkar svår, får titta i handboken ang slutaren och bländaren, haha!

Kram Helena

Related Posts with Thumbnails