20 juli 2011

Fotoskolan del 4 - porträtt

Nu är det dags att redovisa läxan i fotoskolan - del 4. Denna veckan handlar det om porträttfotografering och för mig blev det en bildserie i svartvitt. Har tänkt ett tag nu att testa att ta svartvita foton med kameran och snälla sambon fick agera motiv. Jag tokgillar nämligen kort i svartvitt.

Först blev det ett gäng med bilder mot husväggen som var det mest "neutrala" jag kom på.

 
 
 

För er som inte vet så älskar min sambo att laga mat och alldeles särskilt att grilla. Så därför var det självklart att försöka ta några kort i köket och framför grillen.

 

Sedan tänkte jag bjuda på en hög med bonusbilder. De är inte tagna denna veckan, men de senaste 14 dagarna. Jag tror att man tydligt kan se influenser från de olika delarna i fotoskolan.

 
 
 
 
 
 

Jag tycker det är superkul att fotografera för tillfället. Det var precis det jag hoppades att Josefines fotoskola skulle ge mig, inspiration och fotoglädje!
kram Annika

3 kommentarer:

Therese sa...

Vilka vackra foton, särskilt det på sambon i skogen tokgillar jag, men som du skriver, svartvita porträtt är nått speciellt. Har faktiskt tänkt fota barnen vid en gammal vattenpump i svartvitt, men vädret vill sig inte riktigt... KRAMAR!

Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge! sa...

Blir så himla glad när jag tittar in och går igenom din läxa, vilken härlig bildbomb med porträttbilder! Tycker det är fint att du provat så många olika vinklar och bakgrunder, mycket väl utfört! Det glädjer mig även att min fotoskola gett dig inspiration i ditt fotograferande, vad roligt! :-D

Länkar till din läxa!

Yohanna i Las Palmas sa...

Kom förbi här för att kika på din fotoläxa, vad duktig du har varit.
Hälsningar
Yohanna

Related Posts with Thumbnails