05 augusti 2011

Boktips

I går var det tillbaka till verkligheten på riktigt, jag öppnade nämligen hela förskolan. Jag kan erkänna att jag inte är någon morgonmänniska. Trots detta hade jag en riktigt bra dag i går. Bussarna går inte jätteofta nu i semestertider och jag hade snälla kollegor som lät mig gå en kvart tidigare så att jag slapp vänta en hel timme innan bussen skulle gå. När jag kom hem så satte jag mig i solen och läste, det var alldeles lagom varmt och jag njuter verkligen av sommaren och solen. Sommaren är för mig starkt förknippad med att läsa bra böcker.

Det var ett tag sedan jag sist gav er ett boktips. Den här gången är det Åsa Larssons "Till dess din vrede upphör". Det här är den fjärde boken om kammaråklagare Rebecka Martinsson och handlingen utspelar sig i  vintertid i trakten kring Kiruna. I boken får mordoffret komma till tals, det är något jag inte brukar gilla, men i den här boken funkar det. Den döde berättaren som precis som läsaren snart vet vem mördaren är. Boken är fortfarande oerhört spännande för det handlar snarare om motivet. Vad är det för hemligheter som någon är beredd att döda för att skydda?


Har ni inte läst den här boken så rekommenderar jag den. Har ni inte läst de tidigare av Åsa Larsson, "Solstorm", "Det blod som spillts" och "Svart stig" rekommenderar jag även dem.

Det känns riktigt skönt att det redan är fredag, skönt att ha klarat av första arbetsveckan. Jag vill önska er alla en riktigt skön fredag!
kram Annika

2 kommentarer:

Lisa-olsi sa...

Jag brukar gilla hennes böcker,
har inte lyssnat på den här - än.
Jag kör bara CD-böcker nu för tiden,
för då kan jag scrappa samtidigt :)
Ha en trevlig helg.
Kram Lisa

hönapöna sa...

tack för dina fina ord hos mej... härlig blogg du har med, massa kort-inspiration, det kan jag behöva :-)
På måndag öppnar jag på min förskola med, tillbaka till verkligheten :-)

Related Posts with Thumbnails