29 juli 2011

En riktigt god jul!

Jag försöker komma ikapp lite med min julkortsutmaning. Jag vet att vissa tycker om och faktiskt längtar efter dessa inlägg. Andra tycker jag är skvatt galen, men det bjuder jag på! Den här gången löd utmaningen "använd icke julrelaterade stämplar på julkortet". Tyckte att den här söta stämpeln faktiskt inte klassas som julstämpel utan passade bra även till den här utmaningen.


Använde mig av några spillbitar som jag har i min julpappersmapp, i härligt otradiotionella färger. Motivet är monterat på ytterligare en bit vit cardstock som glänser lite (syns lite dåligt på bilden).

När jag röjde i hobbyrummet hittade jag några små lappar med tips och trix som jag skrivit ned för att komma ihåg att pröva. Tipset att skrynkla papper till en bård vet jag att netha tipsade om i PaperMaze julkalender. Riktigt roligt och en enkel och snygg effekt som passar mig. Får nog se till att skaffa mig en tips och trix bok att förvara alla roliga tips i så att jag vet vart jag har dem. Kanske borde jag även göra något med alla fina skisser jag har lite överallt, de är perfekta att ha när inspirationen är låg.

Altheas Mix har en julkortsutmaning varje vecka från midsommar fram till jul, om man gör det har man 25 kort lagom till jul. Häng på du med, vetja! Det här julkortet får bli mitt bidrag den här veckan då temat är valfritt.
kram Annika

1 kommentar:

Gurkiss sa...

Läckert kort och himla söt stämpel :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Related Posts with Thumbnails