25 juni 2006

Boktipset

Idag har jag suttit på min uteplats och läst en mycket läsvärd bok. Den heter "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" och är skriven av Liza Marklund och Lotta Snickare.

Boken handlar om jämställdhet och framförallt hur svårt det kan vara att vara kvinna och kombinera familjeliv och arbetsliv. Denna bok vill jag varmt rekommendera till alla av det kvinnliga könet!

Något pyssel har jag inte hunnit med under hela midsommarhelgen, har umgåtts mycket med familj och vänner. Kan passa på att berätta att mamma blev väldigt glad för sitt halsband. Jag har haft en riktigt skön och avkopplande långhelg och nu återstår bara två veckor till på jobbet och sedan väntar semestern!

Sambon och jag hade inte tänkt att planera så mycket utan ta dagen som den kommer och åka på lite dagsutflykter. Men nu har vi i alla fall bokat en 5 dagars vistelse på Iföhus i Bromölla för det är allt bra skönt att komma iväg några dagar och koppla bort allt annat. Så har ni några tips på vad man gör i och i närheten av Bromölla så hör av er.

Ha en fortsatt skön söndagkväll!
kram Annika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är boken tankvärd ?! Läste den för några månader sedan.

Annika kort & gott sa...

Man fick många tankeställare! Kul att även du gillade den.

kram Annika

Lotta sa...

*skäms* usch jag lovade ju att komma med boktips. De kommer - hoppas att du hittar fler tänkvärda böcker att läsa under semestern.
Ha det så gott i Skåneland!!!
Kram L8

Related Posts with Thumbnails