15 juni 2009

Sista dagen som 33-åring!

Så var då årets sista dag inne, sista dagen för mig som 33 åring och för bästa vännen Anna som 38 åring. Vi har bestämt oss för att ta det lite lugnt med firandet i år för att slå på lite större nästa år då vi får ha 75 års kalas.

Imorgon (så vitt jag vet i alla fall) blir det lite lugnt firande här hemma med sambon och kanske på jobbet av barnen och arbetskamraterna om jag har tur. Till helgen firar jag med familjen och lite längre fram firar vi med de goaste av vänner!

Efter att jag pratade om att gå Mikaelas foto- och photoshopkurs häromdagen så kom sambon på att det blev en perfekt present till mig. Så nu är jag anmäld på båda och jag hoppas att kunna komma igång med mitt fotograferande och då kanske jag kan ge mig på att scrappa lite i framtiden. Vad tror ni om det?!

Det är många som vill ha en liten uppdatering om hur det går med min nya förskola, det går så bra, förra veckan var vi där på 3 besök tillsammans med barnen. Vet inte vilka som ser fram emot det mest, vi vuxna eller barnen. Lokalerna känns stora, luftiga och färgskalan är riktigt fin. Just nu håller vi som bäst på att beställa alla grejer och det är mycket att tänka på!

Hjärnan går på högvarv och det skrivs massor med kom-ihåg-lappar och varje dag förundrar jag över vilka vägar tankarna tar från den ena saken till den andra. Till exempel kom jag idag att tänka på tekokare och kaffebryggare när ett barn ställde in mjölken i kylskåpet. Enligt mig tänkte jag helt logiskt: mjölk i kylskåpet - varför har vi kylskåp på nya förskolan när allt skall förvaras i köket - jo för vi vill ha mjölk till kaffet/teet - har vi beställt kaffebryggare och vattenkokare?

Nu ska jag gå och dricka en kopp te, koppla av och ladda inför morgondagen. Kanske blir det så att jag tar och läser lite i min bok - en man med litet ansikte av Helene Tursten. Förresten är det någon som har några bra boktips inför sommaren?!

Dagens kort tillägnar jag er trogna bloggläsare, TACK för alla gulliga kommentarer ni lämnar!
kram Annika

5 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

jasså! En liten viss Annika fyller år imorgon!
Detta måste jag skriva upp i min almanacka! ;)
*skriver*

Va roligt att du ska gå Mikaelas fotokurs!
Den har jag också gått å man lär sig så mycket!
Tyvärr har jag glömt hälften då jag varit utan photoshop alldeles för länge (datorn kraschade) =(
Vilket sött tackkort!! =D
STOR KRAM till DIG VÄNNEN! Å ha en UNDERBAR födelsedag imorgon! =D

Petra/Paradise sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN VÄNNEN!!!!!! *hurra hurra hurraaaaaaaaaaa*
Njut riktigt ordentligt vännen för det är DIN dag idag =D
KRAMISAR

Mya sa...

stort grattis Annika! å kurserna är ju perfekta presenter :) kram mya

Anita sa...

Vad är det för en dag idag?
Är det en vanlig dag?
Nej, det är Annikas födelsedag.
Hurra hurra hurra hurraaaaa!
Grattis kram till dej vännen från Anita

Scraphörnan sa...

Stort grattis på födelsedagen!!!

Related Posts with Thumbnails