23 december 2009

Äntligen jul!!!

Jag kom av mig alldeles i samband med min magsjuka, tyckte annars att jag börjat bli rätt bra på regelbundna inlägg här i bloggen. Magsjukan gjorde att vi även kom av oss en del här hemma med de lugna förberedelserna, nu de sista dagarna har det gått i ett för det är mycket vi VILL hinna med. Nu börjar det i alla fall likna något (om man bortser från mitt hobbyrum, men dit stänger vi dörren och så får det bli ett projekt efter julfirandet.

Ikväll är det mysig uppesittarkväll hemma hos lillebror med familj. Det är en mysig tradition och jag gillar att mysa in julen. Imorgon invaderas vårt hus av min pappa, storebror, lillebror, svägerskan, de båda söta brorsbarnen och svärföräldrar i varsin rullstol. Sist men inte minst kommer Doris som är lillebrors hund. Vissa kommer en stund, andra stannar över natten och jag hoppas att det blir ett mysigt julfirande även om vi alla kommer att sakna min älskade mamma!

Förhoppningsvis kommer jag att komma ihåg att fotografera lite så att jag kan visa er hur våra granar ser ut och hur de inslagna klapparna ser ut.
Jag vill passa på att önska alla er trogna läsare en riktigt riktigt god jul!!!
kram Annika

10 kommentarer:

Therese sa...

Goa underbara Annika! Sååå glad du gjorde mig med ditt vackra julkort (har hedersplats på min korthållare i köket!). Verkligen omtänksamt och rart - jag är varm ända in i hjärteroten för din fina omtanke!!!

Även här ska vi ha uppesittare och mysa ikväll, så jag passar på att önska dig en mysig och kärleksfull jul med många skratt och naturligtvis mycket gott att äta å dricka ;-)

Kramar från oss på Sockenvägen!

sickan sa...

en riktigt god jul önskar jag dig kusin. jag håller på och jular här hemma, det tar alltid längre tid än man tänkt sig. skinkan står inne i ugnen och lär ta hela kvällen innan den är klar...hälsa hela familjen.
massa vintervita kramar

Cathrin sa...

Tack snälla söta underbara Annika för det härliga julkortet, blev glad i hela kroppen.
Tänk va att du tänkte på mej.
Patrik glömde väl inte att hälsa från mej idag??

Hoppas er Jul blir härlig.
Kram Cathrin

Mya sa...

god Jul !!! kram mya

Pia sa...

Hoppas ni får en jättemysig jul. Och det är klart kameran ska fram, vill jätte gärna se foton ju. Tack snälla söta för de fina och annorlunda julkortet. Vet inte varifrån du får alla roliga ideer, men du ska veta att det uppskattades.
Julkramar!

Poohtra sa...

Många kramar till er alla. Här lyssnas det flitigt på skivan !! Tusen tack !
Du stänger dörren till ditt pysselrum - vi stänger hela källaren !
Kramkram i massor från Petra med familj

am sa...

Hoppas du fick en trevlig julafton med bra julklappar och mycket mys

kram am

Petra/Paradise sa...

usch för magsjuka!
Tur att du hann å bli frisk innan dagen D.
Hoppas ni hade en toppendag igår trots saknaden av din mamma.
Mys ordentligt med din familj i helgen å vårda eran kärlek ömt =)

MÅNGA VARMA KRAMAR Petra

Therese sa...

Så mysigt med en ny spännande bok, och en kopp te - det är julmys det! Även jag har en bok som ligger å väntar på mig när vi kommer hem från middagen ikväll :-) Har precis gjort nyårsfint här med stooor hjälp av Luran som fejat med sina saker bredvid mig, så sött! Stor varm kram vännen!

Anita sa...

Hej vännen!
En god fortsättning på helgen önskar jag dej. Och du... idag hittade jag ett underbart kort från dej. Tusen tack, Du gjorde mej så himla glad. Förlåt att jag inte fick iväg nåt till dej.
Stor kram från Anita

Related Posts with Thumbnails