10 januari 2010

Vitt, vitt, vitt överallt

Jag tycker att alla våra årstider har sin charm och jag gillar dem alla på sitt sätt. Jag älskar vintern när det är VINTER, snö, vitt och ljust. Jag tycker det är riktigt roligt att vara ute och leka i snön, åka pulka och liknande. Privat gör jag det alldeles för sällan, men på jobbet gör jag det lite oftare och barnen tycker det är riktigt kul när även vi vuxna är med.

När jag är ledig och det är så här kallt är det ibland svårt att ta sig ut. Vi försöker komma ut och gå lite promenader i snön och häromdagen fick jag sambon att gå med på att ta ett par bilder i vår trädgård innan vi gick iväg. Det är så vackert med all snö och det är kul att ha några foton som minnen!



Pysslandet ligger nere för tillfället, umgås med vänner, läser och ser på TV istället. Det är skönt det oxå och nu när jag läst färdigt Fyrvaktaren så väntar Mamma, pappa, barn som är efterföljaren till Pepparkakshuset. Gillar ni deckare/kriminalromaner och ännu inte läst Pepparkakshuset så rekommenderar jag den varmt!

Det pysselprojekt som ligger närmast till hands och som jag borde ta tag i är att göra tackkort efter mammas begravning. Jag har gjort en förlaga som är "godkänd" av de övriga familjemedlemmarna så nu återstår bara lite hederlig massproduktion. Vill så gärna göra korten och tror att det är ett bra led i mitt sorgearbete.

Den här terminen får jag ett gäng med nya kollegor och det medför en hel del arbete för att få allt att flyta på så gott det bara går. Jag hoppas att det kommer bli en rolig termin och ser verkligen fram emot att lära känna de nya arbetskamraterna!

Hoppas att ni alla får en härlig vecka!

kram Annika

4 kommentarer:

Poohtra sa...

Hej på dig vännen.
Ja, nu drar jobbet igång "PÅ RIKTIGT" igen !
Hoppas att det går bra för dig och de nya kollegorna, och att inte våren blir lika tuff som hösten.
Visst är det härligt med de olika årstiderna !! Bara det håller sig till att vara SNÖ och inte slask så är jag glad !!
Vilka fina kort det var på er !
Sköt om dig.
Kram Petra

Anonym sa...

kom gärna ut och åk pulka med mig och småtjejerna imån/ Favvo lillebrodern

Millan M sa...

Visst är det härligt med snö!!! Bara man slipper snålblåsten;) En bra vecka till dig också!

Anonym sa...

Jag har numera ny bloggadress. http://krax.musicblogg.se.

ofrivilligt ändrad och det funkar inte ett skit men adressen skall vara så./Krax

Related Posts with Thumbnails