02 november 2010

Tänkvärt

Varje dag händer det att det uppstår situationer då människor blir besvikna, arga, irriterade eller ledsna på varandra. Något jag tycker händer allt för ofta då är att vi pratar med andra om det. Tänk så många konflikter (behöver inte alltid vara stora) som man skulle undvika om man bad om en förklaring eller i alla fall talade med rätt person.

Jag vill vara rak och ärlig och jag vill att folk är raka och ärliga mot mig. Jag blir besviken och många gånger arg när det kommer fram att andra pratar om mig bakom min rygg.

Min goa vän Cathrin har en fin skylt i sin hall där det står "Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen". Det är så sant som det är skrivet!

Ha en skön tisdag!
kram Annika

5 kommentarer:

Poohtra sa...

Ja, fy fasen vad tråkigt.
Hoppas att den som sagt nåt känner sig träffad.

DU är BÄST Annika !
Kram Petra

Cathrin sa...

Hej vännen!!

Ja du den skylten är tänkvärd, och tyvärr är det nog så att många inte säger vad de tycker och tänker, eller så säger de vad de tycker och tänker sen, eller ev tänker först och talar sen. Hur som helst är det ju inte kul när någon pratar bakom ryggen på en.

Tur att jag inte hör allt som sägs om mej för då hade jag väl skavsår i öronen, men vem kan säga något ont om dej, det fattar jag inte.

Kram på dej Cathrin

Lotta sa...

Ja du vännen -ärlighet är inte alltid uppskattat. Har fått höra idag att min ärlighet kan skrämma osäkra personer. Samtidigt var de ttydligen bra att jag sa ifrån till personen direkt istället för att gå omkring och pysa till andra. Hur man än vänder sig har man rumpan bak...
Fortsätt vara den du är Annika!
Kram

Anonym sa...

Bra skrivet, ärlighet varar längst!

Gurkiss sa...

Jag håller absolut med dig...

Massa kramar <3

Related Posts with Thumbnails