24 juni 2011

Fotoskolan del 1 - vinklar och perspektiv

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har jag tänkt att delta i Happy days fotoskola för att komma igång med mitt fotograferande och förhoppningsvis lära mig en massa på vägen. Blev så inspirerad när jag läste första inlägget om bildkomposition, vinklar och perspektiv och såg bilderna att jag gav mig ut i trädgården direkt med kameran i högsta hugg.

Det hela slutade i tre olika bildserier och jag tänkte faktiskt visa er allihop! Kom gärna med ris, ros, konstruktiv kritik, tips och idéer för jag vill så gärna bli bättre.

Först fotograferade jag en skål med jordgubbar på altanräcket.

 
 

Sedan fotograferade jag lavendeln som står i balkonglådan som hänger på altanräcket.

 
 
 

Jag avslutade kvällen med att fotografera vår klematis.

 
 

Hoppas att ni alla får en riktig skön midsommarafton!
kram Annika

13 kommentarer:

Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS* sa...

Vad underbart roligt att se att du tagit dig an första läxan och med gott resultat, snyggt jobbat!! Jag lägger till dig i listan över klara,
Ha en underbart fin midsommar!

Helena sa...

Vad kul med en fotokurs.
Önskar dig en trevlig midsommarhelg!
Kram/Helena

Gittans Pysselsida sa...

Kul med fotokurs...fina bilder....men man måste väl ha en avanserad kamera!

GLAD MIDSOMMAR
Kram// Inga

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefina foton allihopa!


Ha en underbar midsommarafton, kram Marie

Pernilla/Trollwing sa...

Du ÄR redan jätteduktig Annika! Superhärliga bilder! Den allra bästa tycker jag är närbilden på klematisen... Magisk utan konturer på motivet där man ändå ser exakt vad det är. Färgen är vansinnigt vacker, du måste nästan scrappa det där fotot;)
Ha en underbar midsommar!! Massa kramar:)

Everlasting sa...

En massa fina bilder där. Jag gillar nog den nedersta klematisbilden bäst, den är lite speciell och intressant.

Glad midsommar förresten!

Catta/eldhexan sa...

Vad kul med fotokurs! Tror du kommer lära dig massa bra knep för att få ännu finare bilder!
Vackra blommor du har i trädgården! Lavendel är en av mina favoriter...:)

Vad härligt med lång semester! Hoppas den blir riktigt skön!

Kramar!

Anonym sa...

Hej vännen!
Bara älskade första kortet på klematisen! Kan tänka mig att få låna bilden och göra en förstoring till mitt sovrum!! Kan inspirera mig till färgsättningen där.
KRAMAR J

Unknown sa...

Härliga bilder :)

Kram Maria

Poohtra sa...

Du är ju värsta proffset ju!!
Det blev ju hur bra som helst....
Ha en härlig semester, själv jobbar jag ett tag till.
Kramkram från Petra

Sussi sa...

Jätte bra fotoläxa!! Grymt fina bilder!!

hoppas du haft en fin helg,
/ Sussi

Therese sa...

Så fina bilder, detta borde jag med haka på å lärma mig hur man fotograferar!!! Gillade klematisserien i massor <3 Nu ska jag tempa bogge å se om febern sjunkit så vi kan åka å måla (han får mysa med farmor medans) KRAM!

M sa...

vad fina bilderna på klematisen (heter det så?) blev! Fascinerande blomma!

Related Posts with Thumbnails