14 augusti 2011

Sköna söndag och boktips

I dag har vi en lugn och skön söndag här hemma. Det var filmtajm på förmiddagen och vi såg Åsa-Nisse filmen Wälkom to Knohult. Filmen var faktiskt riktigt rolig och för er som undrar så var det sambon som valde film den här gången.

Jag har suttit en stund i pysselrummet och klippt rent lite stämplar och skurit till kortstommar. Dit tänker jag återvända nu när middagen är avklarad, det blev rester från gårdagens firande. Vi hade en härlig em/kväll på uteplatsen i det fina vädret, fast det sista fick vi värma oss med gasolkaminen. Patrick fick en örtsax, en fritös med passande olja och pengar. Pengarna ska bland annat gå till en ny grilltändare, spritspåsar och tyllar och så vill han ha en fotogenlykta. Är det någon som har tips på var vi får tag på en fin fotogenlykta så tar vi tacksamt emot dem.

Jag gillar inte riktigt att helgerna går så galet fort, tänk i morgon är det redan måndag igen.

Innan jag smyger ner i hobbyrummet igen tänkte jag tipsa om en bra, men läskig bok. Det är Kristina Ohlssons bok "Askungar". Det är en deckare som fångade mig från första till sista sidan. Det är alltid lite extra läskigt att läsa om barn som far illa tycker jag. Boken börjar med att en liten flicka försvinner från ett x2000 tåg. Boken har flera sidospår som gör den riktigt intressant. Gillar ni deckare och ännu inte läst den här boken så tycker jag absolut att ni ska göra det! Här hemma ligger bok nummer två "Tusenskönor" och väntar på mig.

Ha en skön söndag!
kram Annika

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails